صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

نخست‌وزیر ژاپن استعفا می‌کند

«فومیو کیشیدا» اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم در ماه سپتامبر شرکت نمی‌کند و از نخست‌وزیری ژاپن کناره‎‌گیری می‌کند.
کد خبر : 927602

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فومیا کیشیدا نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) در ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و بعد از این انتخابات استعفا خواهد داد.

وی گفت، اولین چیزی که نشان می‌دهد حزب لیبرال دموکرات در حال تغییر است خروج من از آن است. من دیگر برای رهبری حزب نامزد نخواهم شد.

وی در عین حال تأکید کرد که از رهبری جدید حمایت خواهد کرد.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن که از سال ۱۹۴۵ تا کنون تقریبا بی‌وقفه در ژاپن بر مسند قدرت بوده است، قرار است ماه میلادی آینده (سپتامبر) انتخابات داخلی برگزار کند.

کیشیدا در سال ۲۰۲۱ به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن انتخاب شد. رهبر حزب حاکم در ژاپن به صورت دوفاکتو نخست‌وزیر این کشور می‌شود.

میزان محبوبیت کیشیدا که یک کهنه سرباز ۶۷ ساله است، پس از رسوایی فساد در حزبش و افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش ارزش واحد پول ژاپن، کاهش یافت.

براساس گزارش‌ها، محبوبیت نخست‌وزیر ژاپن در ماه گذشته ۱۵/۵ درصد کاهش یافته بود که پایین‌ترین میزان برای یک نخست‌وزیر در بیش از یک دهه اخیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر