صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماهواره ناسا یک آلاینده اصلی هوا را شناسایی کرد

داده‌های ماهواره‌ای ناسا یکی از آلاینده‌های اصلی هوا را شناسایی و آن را به پایگاه داده ملی عدالت زیست محیطی معرفی کرد.
کد خبر : 927585

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا در اوایل این هفته اعلام کرد که دانشمندان از فناوری ماهواره‌ای برای ردیابی یک آلاینده اصلی هوا که قبلاً در پایگاه داده ملی غایب بود، استفاده کردند که گامی مهم و به جلو در نظارت بر تفاوت‌های کیفیت هوا در سراسر ایالات متحده و شناسایی گروه‌هایی است که سلامت آنها به طور ناعادلانه تحت تأثیر قرار گرفته است.

اندازه‌گیری دی‌اکسید نیتروژن، که عمدتاً از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی در هوا آزاد می‌شود و می‌تواند منجر به بیماری‌های تنفسی مانند آسم در میان سایر مشکلات سلامتی شود، در ابزار غربالگری و نقشه‌برداری عدالت محیطی وجود نداشت. این پایگاه داده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) نگهداری می‌شود و توسط این سازمان و همچنین سازمان‌های ایالتی و محلی برای محاسبه جمعیت‌های آسیب پذیر و محله‌هایی با بار زیست محیطی بالاتر به کار گرفته شود. 

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده توضیح می‌دهد، دسترسی به این داده‌های دقیق و محلی به سازمان‌هایی مانند سازمان ما اجازه می‌دهد تا چالش‌های کیفیت هوا را که با آن مواجه می‌شویم درک و به طور مؤثرتری از سلامت و رفاه ساکنان جامعه دفاع کنند.

ابزار نظارت بر ازون یا OMI، روی ماهواره آئورا ناسا که داده‌های کیفیت هوای زمین را در دو دهه گذشته ارائه کرده است، آنچه را که چشم انسان نمی‌تواند، از جمله آلاینده‌های بالقوه خطرناکی که در هوای ما موج می‌زند، به دقت رصد می‌کند. آئورا از نقطه نظر خود در فضا، سال‌ها پیش حفره ازون را رصد کرده بود و از زمانی که ممنوعیت بین‌المللی مواد شیمیایی ساخت بشر وضع شد، بهبودی بعدی آن را دنبال کرد.ن

اسا می‌گوید: این ماهواره همچنین مقادیر دی اکسید نیتروژن را در ایالات متحده به وضوح مشاهده کرده است.

گیج کر، محقق آلودگی هوا در دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن که در این زمینه مشارکت داشت، گفت: این ابزار دسترسی به داده‌های دی اکسید نیتروژن با کیفیت بالا را فراهم و به افراد بدون پیشینه در تجزیه و تحلیل داده‌ها یا تجسم داده‌ها اجازه می‌دهد به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و وضعیت را درک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر