صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۴ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
جاوید:

۶ مدال‌آور المپیک دانشجوی دانشگاه آزاد هستند/ در بُعد فرهنگی فعال‌ترین مرکز آموزش عالی هستیم

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که این دانشگاه در حوزه ورزشی پیشرفت‌های زیادی داشته، به‌طوری که ۲۰ ورزشکار در المپیک و ۶ مدال‌آور دانشجوی دانشگاه آزاد هستند و در بُعد فرهنگی هم از فعال‌ترین مرکز آموزش عالی هستیم.
کد خبر : 927580

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و سومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت امنا، ابوطالب شفقت استاندار لرستان، حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و سایر اعضای هیئت امنا در واحد خرم‌آباد برگزار شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از قوی‌ترین سند‌های تحول در نظام جمهوری اسلامی است که همه ابعاد در آن دیده شده و از زمان ابلاغ این سند تمامی بخشنامه‌های دانشگاه براساس بسته‌های کاری این سند تهیه و ابلاغ شده است.

جاوید با اشاره به بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: براساس این بیانیه نقش استاد، کارمند و دانشجو در فرهنگ دانشگاه مشخص شده و هر اتفاقی خوبی که در این سال‌ها در دانشگاه افتاده، منبعث از این بیانیه و سند تحول و تعالی است.

وی اضافه کرد: امروز این افتخار را داریم که در بُعد ورزش از بین ۴۰ ورزشکار شرکت‌کننده کشورمان در مسابقات المپیک، ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند که از ۱۲ مدال کسب شده قهرمانان کشورمان ۶ مدال توسط این دانشجویان به دست آمده و در بُعد فرهنگی مانند راهیان نور دانشگاه آزاد یکی از مراکز آموزش عالی فعال است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیح داد در بحث آموزش عالی وقتی دانشگاه احساس کرد که نیاز‌های جامعه با دانشکده‌های فعلی برطرف نمی‌شود یک بازمهندسی کامل در دانشکده‌ها انجام داد و ۱۷ دانشکده جدید و تخصصی مانند دانشکده فرهنگ و تمدن، دانشکده هنر و رسانه، دانشکده جامعه و حکمرانی، دانشکده جامعه و تعلیم و تربیت اسلامی، دانشکده فراسودمند‌ها و ... را ایجاد کرد.

جاوید متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و شبکه‌ای است و یک رئیس دانشکدگان برای هر دانشکده منصوب شده که از طریق مدیران گروه کشوری تا مدیران گروه استانی و مدیران گروه دانشکده‌ای باهم به صورت خوشه‌ای در ارتباط هستند و اعضای هیئت علمی ذیل مدیر گروه استانی، مدیر گروه کشوری و رئیس دانشکدگان فعالیت خواهند کرد که در نهایت وظیفه این دانشکدگان اصلاح هرم هیئت علمی است تا نیاز‌های تمامی گروه‌ها احصاء شده و در قالب استاد پیوسته و وابسته برطرف شود.

وی، برون‌سپاری در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: با وجود سامانه‌های آموزشیار، پژوهشیار و حسابیار، امروز دانشگاه در بالاترین سطح شفافیت آموزشی، پژوهشی، مالی و انضباطی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر