صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
در نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک؛

شعار کاروان پارالمپیک مشخص شد/ اعلام میزان پاداش ورزشکاران مدال‌آور

نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار و شعار کاروان و میزان پاداش ورزشکاران مدال‌آور مشخص شد.
کد خبر : 927577

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک در تاریخ 24 مردادماه در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

سید محمد پولادگر سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در این نشست در خصوص پاداش های مدال آوران گفت: منابع مالی ما تأمین نشده است. برای مدال طلا ۴ میلیارد تومان، نقره ۱میلیارد و ۵۰۰ تومان و برای مدل  برنز ۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. باتوجه به اهمیت عملکرد و رفتار قهرمانان و اینکه آنها الگوی جوانان ما هستند، اگر رفتار متناسب داشته باشند، ۲۵ درصد از پاداش مدال به آنها تعلق می گیرد.

وی افزود: نام کاروان، فرزندان ایران و شعار کاروان نیز ایمان، ایثار و افتخار است. پرچمدار آقا که تنها ورزشکار جانباز و مسن ترین فرد با ۵۱ سال سن است، سید محمدرضا میرشفیعی است که در رشته پاراتیراندازی به رقابت می پردازد. پرچمدار خانم نیز هاجر صفرزاده است که در  پارادوومیدانی خواهد بود. جوان ترین فرد نیز رحیمی است در رشته پاراتکواندو که ۱۶ سال سن دارد. میانگین سنی کاروان ۳۳ سال است.

سرپرست کاروان در خصوص رشته های اعزامی گفت: مجموعا ۶۵ ورزشکار در تاریخ ۲ شهریور ماه به پاریس اعزام می شوند و در سه مرحله به کشور باز می گردند. در رشته های پاراتیراندازی، والیبال نشسته، پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، گل بال آقایان، پاراتکواندو و پارا کانو توانستیم کسب سهمیه کنیم. از ۶۵ نفر، ۱۲ نفر خانم و باقی آقا هستند.

پولادگر در پاسخ به این سوال که آیا برای کاروان پارالمپیک مراسم بدرقه ای درنظر گرفته شده است یا خیر گفت: برای بدرقه، سفر معنوی به مشهد مقدس در نظر گرفتیم.

سعید سلگی  مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک درباره پیش‌بینی مدال های ورزشکاران گفت: ۶ ورزشکارمان که کسب طلای آنها قطعی بود را دیگر نداریم. پیش بینی ما ۹ طلای قطعی، ۷ نقره نزدیک به طلا، ۵ نقره قطعی و ۱۲ مدال برنز است. امیدوار هستیم از آنجایی که این رقابت ها مصادف شده است با اربعین حسینی، بهترین عملکرد را داشته باشیم و کشورمان را سربلند کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر