صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زاکانی: بانک شهر را از ورشکستگی نجات دادیم

شهردار تهران گفت: هیچ‌گاه از تسویه بدهی‌های شهرداری تهران شانه خالی نکرده‌ایم. بعضی از بدهی‌های تسویه‌ شده بالغ بر ۲ دهه پیش ایجاد شده بود. بانک شهر در حال ورشکستگی بود. بزرگ‌ترین سهام‌دار این بانک، شهرداری تهران است.
کد خبر : 927563

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران عصر سه‌شنبه در آیین گردهمایی کارکنان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به رویکرد تحولی ششمین دوره مدیریت شهری اشاره کرد.

وی افزود: تهران ۲۳۸ سال است که پایتخت ایران است. ما به دنبال تحول در شهر هستیم. تحول چشمگیری که بنیان‌های شهر را به سوی استحکام و مبانی شهر را به سمت عدالت و در دسترس قرار گرفتن خدمات برای همگان فراهم کند.

به گفته وی، ایجاد محیط‌زیست مناسب برای انسان ضروری است. تلاش برای این بود تا در این کلان‌شهر، اصل «مردم» باشند. مردم صاحبان اصلی این شهر هستند. نوکری مردم، افتخار ما است.

وی نقطه آغاز تحول در پایتخت را در حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: باید تلاش می‌کردیم تا نهاد خدماتی شهرداری را به یک سازمان خدمتگزار برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ تبدیل کنیم. آن تحولی را ایجاد کنیم که شهر، شهروندان و مدیریت شهری را الگوی دیگران می‌کند برای آنکه بتوان هر سه را بر مدار فناوری به روزرسانی کرد.

زاکانی گزارش دستاوردهای حوزه عمرانی، مالی، حمل‌ونقل، خدمات شهری و شهرسازی را برای بسیاری «غیرقابل باور» عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه در حالی که سال ۹۹ تنها ۲۷ همت تحقق بودجه میسر شد، امسال بودجه ۱۵۱ همتی (با تبصره ۱۶۹ همت) مصوب شده است به عبارتی حدود ۵.۵ برابر بودجه سال ۹۹ شد. سال گذشته نیز با ۷۵.۹ همت مصوبه، تحقق حدود ۱۱۰ همت ثبت شد.

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی دستاوردهای حوزه مدیریت شهری برای مردم، اضافه کرد: تا امروز برای تبیین دستاوردهای شهرداری تهران کوتاهی کرده‌ایم. این دستاوردها باید برای افکار عمومی بازگو شود.

زاکانی ادامه داد: هیچ‌گاه از تسویه بدهی‌های شهرداری تهران شانه خالی نکرده‌ایم. بعضی از بدهی‌های تسویه‌ شده بالغ بر ۲ دهه پیش ایجاد شده بود. بانک شهر در حال ورشکستگی بود. بزرگ‌ترین سهام‌دار این بانک، شهرداری تهران است.

شهردار تهران یادآور شد: با تسویه بدهی‌ها، این بانک از ورشکستگی فاصله گرفت، نسبت کفایت سرمایه این بانک، بیش از منفی ۱۹ درصد بود که امروز به مثبت سه درصد رسید. سال گذشته این بانک بالغ بر هفت همت سود و امسال بالغ بر ۱۳ همت سود برای این بانک پیش‌بینی می‌شود.

شهردار تهران افزود: تلاش کردیم تا مانع از تضییع حقوق مردم باشیم، می‌گفتند اوضاع شهر آن‌قدر خراب است که شما تا انتهای سال بیشتر نمی‌توانید آن را اداره کنید! با تلاش همکاران، افتخارات فراوانی در حدود سه سال گذشته به دست آمد. امسال اما سال به نتیجه رسیدن پروژه‌ها و امیدبخشی به مردم است.

وی به برخی اتفاقات در حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری اشاره کرد و گفت: توفیقات مدیریت شهری امروز حاصل تغییر نوع نگاه مدیریت شهری است. تغییر نگاه شهرداری موجب توافق با ارتش سرافراز برای ۶ پادگان مستقر در شهر به نفع مردم شده است.

زاکانی تأکید کرد: با توزیع فیش‌های عوارض درب منزل، وصل عوارض شهرداری تا پنج برابر افزایش یافت. ۱۷۰ همت بدهی شهرداری، تعیین تکلیف شده و تا حدود ۸۰ همت کاهش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر