صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

نیوزیلند مهاجرپذیر؛ حالا به فکر ممانعت از مهاجرت شهروندانش است

دیگر اشتیاق مهاجرت به نیوزیلند برای افراد در این کشور ۵.۳ میلیونی تمام شده است. اقتصاددانان معتقدند که نیوزلندی‌هایی که از هزینه‌های بالای زندگی، نرخ‌های بالای بهره وام و فرصت‌های شغلی محدود ناامید شده‌اند، اکنون به فکر مهاجرت به استرالیا، بریتانیا هستند.
کد خبر : 927541

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمارهای تازه منتشرشده دولتی حاکی از آن است که تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم در حال مهاجرت از نیوزیلند هستند. افزایش نرخ بیکاری، بالا ماندن نرخ‌های بهره و بی‌رمقی رشد اقتصادی از جمله دلایل مطرح شده برای ترک خاک نیوزیلند است.

داده های منتشر شده توسط اداره آمار نیوزلند در روز سه‌شنبه ۱۳ اوت (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) نشان داد که ۱۳۱ هزار و ۲۰۰  نفر در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۴ کشور نیوزیلند را ترک کردند که بالاترین رقم ثبت شده سالانه است. تقریباً یک سوم این مهاجران به استرالیا نقل مکان کردند.

در حالی که مهاجرت خالص - یعنی تعداد کسانی که وارد کشور می‌شوند منهای کسانی که می‌روند - همچنان در سطوح بالایی قرار دارد، اما اقتصاددانان انتظار دارند که تعداد اتباع خارجی که قصد مهاجرت به نیوزیلند دارند، به دلیل شرایط اقتصادی ضعیف رفته رفته کمتر شود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که از بین همه کسانی که در مدت یاد شده خاک نیوزیلند را ترک کرده‌اند، بیش از ۸۰ هزار  نفر شهروند این کشور بودند و این یعنی اینکه تعداد آن‌ها تقریباً دو برابر تعداد شهروندانی است که قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ این کشور را ترک کرده بودند.

در دوران همه‌گیری کرونا، به دلیل مدیریت خوب دولت این کشور در مهار شیوع این بیماری، نیوزیلندی‌های مقیم خارج از کشور در شمار بی‌سابقه‌ای تشویق شدند که به کشورشان بازگردند.

اما دیگر آن ماه عسل عاشقانه با نیوزیلند برای برخی از افراد در این کشور ۵.۳ میلیونی تمام شده است. اقتصاددانان معتقدند که نیوزلندی‌هایی که از هزینه‌های بالای زندگی، نرخ‌های بالای بهره وام و فرصت‌های شغلی محدود ناامید شده‌اند، اکنون به فکر مهاجرت به استرالیا، بریتانیا و سایر مقاصد هستند.

به دنبال افزایش ۵۲۱ واحدی پایه نرخ‌ بهره وام‌های بین بانکی از سوی بانک مرکزی، اقتصاد نیوزیلند با مشکلاتی مواجه است که شدیدترین انقباض را از زمان معرفی این نرخ رسمی در سال ۱۹۹۹ میلادی تجریه می‌کند.

اقتصاد نیوزیلند در سه ماهه اول، تنها توانست نرخ رشد سالانه ۰.۲ درصدی را تجربه کند، بیکاری در سه ماهه دوم به ۴.۷ درصد افزایش یافت و تورم همچنان در نرخ بالای ۳.۳ درصدی باقی مانده است.

استرالیا فعالانه تلاش می‌کند تا نیروی کار مورد نیاز خود در مشاغل خاصی مانند پرستاری، انتظامی و معلمی را تامین کند.

بدین ترتیب، استرالیا برای جذب نیوزلندی‌ها بسته‌های تشویقی معرفی کرده تا بتوانند بدون نیاز به ویزا در استرالیا کار کنند.

برعکس، دولت نیوزلند کاهش قابل توجهی در خدمات عمومی این کشور انجام داده است و بسیاری از افراد ماهر به دنبال شغل می گردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت
ارسال نظر