صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
آنا گزارش می‌دهد؛

فروش بیمار در آمبولانس؛ خرید و فروش توسط تکنسین اورژانس غیر ممکن است

سخنگوی اورژانس کشور هرگونه خرید و فروش بیمار به بیمارستان‌های خصوصی توسط تکنسین‌های اورژانس را ناممکن دانست.
کد خبر : 927520

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ چند روزی است خبری با موضوع خرید و فروش بیمار توسط متصدیان آمبولانس‌ها در کشور توسط اصحاب رسانه منتشر شده است.

به گفته یکی از فعالان رسانه در برخی آمبولانس‌ها بیماران خرید و فروش می‌شوند و با توجه به بیش‌ترین مبلغ بیمارستان مقصد انتخاب می‌شود.
وی افزود:  شایع شده است هزینه بیمار فروشی و انتقال بیماران بدحال به آی سی یو از سوی آمبولانس‌ها به مراکز درمانی چیزی حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان است.

چه زمانی به آمبولانس نیاز داریم؟

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه خرید و فروش بیمار توسط تکنسین‌های اورژانس کشور غیر ممکن است، گفت: پس از رسیدن آمبولانس به صحنه حادثه شرایط بیمار به مرکز اورژانس اعلام می‌شود و این مرکز با توجه به نیاز بیمار و استفاده از یک سیستم هوشمند تصمیم‌ می‌گیرد، کدام بیمار به کدام مرکز درمانی منتقل شود، عمده‌ترین مراکزی که بیماران به آنجا منتقل می‌شوند مراکز دولتی هستند به همین دلیل تکنسین‌ها هیچ تصمیمی نمی‌توانند بگیرند.

یکتاپرست افزود: در مواقعی همراهان بیمار تاکید دارند که بیمار آن‌ها به مرکز درمانی خاصی منتقل شود و یا انتقاد می‌کنند که چرا آمبولانس‌ها بیمار را به بیمارستان نزدیک نمی‌برد، جواب همه این سوالات همان انتخاب بیمارستان با توجه به نیاز بیمار است.اگر بیماری برای دریافت خدمتی خاص یا دریافت خدمات تکمیلی نیازمند انتقال به مرکز درمانی دیگر را باشد پزشک معالج ابتدا باید برای این انتقال دستوری صادر کند، سپس با هماهنگی دفتر پرستاری دو بیمارستان زمینه انتقال بیمار فراهم شود و پزیرش توسط بیمارستان مقصد انجام شود.

وی ادامه داد پس از طی شدن فرایند اداری انتقال بیمار، برای آمبولانس‌های خصوصی مقصد تعیین می‌شود و آمبولانس‌های خصوصی فقط وظیفه جابجایی بیمار را از بیمارستان مبدا به بیمارستان مقصد تعیین شده دارد، اما متاسفانه در مواردی این اتفاق نمی‌افتد. تکنسین‌های آمبولانس‌های خصوصی با بیمارستانی درخصوص فروش بیمار به آنها هماهنگ کرده‌اند و با بد‌گویی از بیمارستان تعیین شده توسط دکتر معالج یا اغراق در مورد بیمارستانی دیگر برای همراهان بیمار ‌آنها را مجاب می‌کنند، تصمیمی مطابق با جیب تکنسین را بگیرند.

یکتاپرست گفت: مردم  باید بدانند که هر آمبولانسی در شهر‌ها وجود دارد مطعلق به سازمان اورژانس نیست و ارگان‌های دیگر، بیمارستان‌ها و برخی شرکت‌ها آمبولانس‌های خصوصی دارند

انتهای پیام/

ارسال نظر