صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هند دو شکایت خود علیه اپل را پس گرفت!

نهاد ضد انحصار هند با اقدامی غیرعادی دو گزارش خود علیه شرکت اپل را پس گرفته است.
کد خبر : 927512

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، نهاد ضد انحصار هند در تصمیمی عجیب دو گزارش خود را که در آن جزئیات نقض قانون رقابت توسط شرکت اپل افشا شده بود، پس گرفت.
پیش از این تصمیم، اپل شکایت کرده بود که رگولاتور هند اطلاعات تجاری خصوصی این شرکت را با رقبای خود از جمله مَچ (Match) شرکت مالک تیندر (Tinder) به اشتراک گذاشته است.

تصمیم غیرعادی نهاد ضد انحصار هند، تحقیقات در حال انجام درباره اپل را که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد به تأخیر خواهد انداخت. این تحقیقات درباره بخش فروشگاه برنامه‌های اپل (اپ استور) بود مبنی بر آنکه اپل توسعه دهندگان را تحت فشار قرار می‌دهد تا از سیستم خرید درون برنامه‌ای اختصاصی خود استفاده کنند و تا ۳۰ درصد هزینه بپردازند.

این نهاد هندی پس از اعلام تصمیم خود از همه طرف‌های مخالف درخواست کرد که با استناد به لزوم حفظ محرمانه بودن اطلاعات تجاری حساس، گزارش‌ها را بازگردانند. اپل قبلاً شکایت کرده بود که این گزارش‌ها شامل افشای داده‌های محرمانه از جمله ارقام درآمد و سهم بازار است که به اعتبار این کمپانی آسیب می‌زند.

اپل در حال حاضر سهم کمی از بازار هند را در اختیار دارد و تقریباً ۹۶.۵ درصد از گوشی‌های هوشمند در این کشور با سیستم اندروید گوگل کار می‌کنند. با وجود این، طبق گزارش ها، تعداد کاربران اپل در هند طی پنج سال گذشته پنج برابر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر