صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

اعزام ۳۰ هزار زائر اولی به عتبات عالیات

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به پشتیبانی از مواکب مستقر در مرزهای ۹ گانه در ایام اربعین حسینی، از خدمت‌­رسانی این ستاد به زائران با شعار «برکت الحسین» خبر داد.
کد خبر : 927484

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در ایام اربعین حسینی با شعار «برکت الحسین» در ۹ نقطه مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین، باشماق، بازرگان، ریمدان و میرجاوه از مواکب خدمت‌­رسان، پشتیبانی خواهد کرد، گفت: عمده خدمات این ستاد به مواکب معطوف به تأمین آب معدنی و مواد غذایی جهت طبخ و توزیع غذای گرم به زائران خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به خدمات زیرساختی انجام گرفته از سوی ستاد، افزود: در راستای بهبود خدمت­‌رسانی به زائران اربعین حسینی، علاوه بر تجهیز و تکمیل امکانات مستقر در پایانه مرزی برکت در مهران، از جاده ترانزیتی برکت به طول ۳ کیلومتر نیز در مرز خسروی بهره­‌برداری شد.

مدنی از احداث ۲۰۲ چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مرزی و استقرار ۲۸ چشمه سرویس سیار در مرز مهران خبر داد و گفت: بهسازی و تکمیل مسجد جامع برکت الحسین خسروی از دیگر اقدامات زیرساختی این ستاد برای خدمت‌­رسانی به زائران اربعین ۱۴۰۳ بوده است.

وی با اشاره به گرمای کم­‌سابقه هوا و تدارک لازم برای تأمین و توزیع بیش از ۱۶ میلیون بطری آب معدنی و ۴۰ هزار قالب یخ، ادامه داد: توزیع دو میلیون پرس غذای گرم از طریق مواکب، استقرار ۶ کارخانه تولید یخ سیار و پخت روزانه ۳۰ هزار قرص نان در مرز مهران از برنامه­‌های این ستاد در حوزه تأمین مواد غذایی و آشامیدنی است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه بیمارستان سیار ۹۲ تختخوابی برکت همچون سال­‌های گذشته در عمود ۹۸۹ مستقر خواهد شد، افزود: ۱۶۰ نفر کادر درمان برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین اعزام می­‌شوند و علاوه بر این ۱۰۰ پزشک دیگر نیز برای امدادرسانی در طول مسیر پیاده­‌روی در نظر گرفته شده است.

سید امیرحسین مدنی با اشاره به انتقال دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و حمایت دارویی از ۹ موکب درمانی مستقر در مسیر زائران اربعین، گفت: علاوه بر استقرار بیمارستان سیار برکت، درمانگاه برکت برای ارائه خدمات درمان سرپایی و ۳ دستگاه آمبولانس برای پاسخگویی به حوادث احتمالی در محل عمود ۹۸۹ آماده خواهند بود.

وی از اعزام ۳۰ هزار نفر زائر اولی و افراد نیازمند از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور که در حسرت زیارت مانده­‌اند، خبر داد و افزود: با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام این تعداد از افراد با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر