صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

زارعی: علیپور با ناراحتی حرف هایی زد که در شأن او نبود/فدراسیون کوهنوردی رفتگر دامنه کوه ها است!

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: صحبت های علیپور در المپیک پاریس از روی ناراحتی بود و در شأن او نبود.
کد خبر : 927480

رضا زارعی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص گلایه های رضا علیپور سنگ نورد المپیکی کشورمان در المپیک 2024 پاریس عنوان کرد : علیپور تنها نبوده است. از قبل بازی های آسیایی هانگژو با مربی که خود او انتخاب کرد تمرینات لازم را انجام داده بود. مربی او نقش آنالیزور، بدنساز و تدارکات را ایفا کرده است. شاید شرایط او ایده آل نبوده اما درحد خودمان مناسب بوده است. متأسفانه یک باشگاه اختصاصی که برای خود علیپور است و در قزوین قرار دارد، در شأن او نبوده و امکانات مناسبی نیز مهیا نبوده است. قرار بود تا قبل از المپیک آنجا اصلاح شود اما نشد.

وی افزود: تلاش کردیم تا امکانات نسبی را فراهم کنیم. ما معمولا بعد از نرسیدن به مقامی که لایقش نیز بودیم، می خواهیم کسی را مقصر کنیم. علیپور با ناراحتی حرف هایی زد که در شأن او نبود. اینکه زیرساخت های ما مانند آمریکا نیست درست است اما فدراسیون تلاش کرده است تا حداقل های لازم را از ابتدای امسال در اختیار رضا علیپور قرار دهد. در این مدت نیز او با پسرعموهایش تمرین می کرد.

زارعی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر آلودگی محیط زیست توسط کوهنوردانی که به قله ها صعود می کنند اظهار کرد: آلودگی مسیر کوه ها فقط نتیجه رفتار های کوهنوردان نیست. شهرداری های مختلفی در آنجا تخلیه زباله می کنند. فدراسیون کوهنوردی در کوه ها مانند رفتگر، زباله های کوه ها را تخلیه می کند که البته به این کار افتخار می کنیم. متأسفانه برخی از افرادی که به کوه ها صعود می کنند نیز بهداشت محیط زیست را رعایت نمی کنند. نبود امکانات در دامنه ها این آلودگی ها را تشدید می کند. 

وی در خصوص برنامه های آینده فدراسیون برای رشته سنگنوردی گفت: یک سالن اختصاصی در تهران به بهره برداری می رسد. مهم ترین موضوع آمده شدن برای جام جهانی سنگنوردی چین است و جوانان این رشته را برای مسابقات آینده آماده خواهیم کرد. ظرفیت جوانان این رشته بسیار است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر