صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

بخش خصوصی از ابتدای سال جاری ۲۵ همت در بنادر سرمایه‌گذاری کرد

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از جذب قطعی و به قراداد رسیدن ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در پنج ماه ابتدایی امسال خبر داد.
کد خبر : 927431

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یداللهی در نشست هم‌اندیشی و تبیین بازنگری قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در بنادر کشور تاکید کرد: فرایند بازنگری مفاد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، به دلیل شرایط اقتصادی کشور در چند سال گذشته و پیش‌بینی مدل‌های مالی متفاوت در قرارداد‌های امضا شده، به صورت مستمر در تهران و بنادر در دست انجام است.

وی گفت: افزایش هزینه‌ها به ویژه ازیاد هزینه‌های جاری و تغییرات نرخ تسعیر ارز، بازنگری، اصلاح و بازطراحی مفاد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در بنادر را ضروری و الزامی کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اتخاذ ساختار و مکانیسم مناسب در فرایند بازنگری و توجه به ابعاد مهندسی و حقوقی در بازطراحی قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، خاطرنشان‌کرد: در یک رویکرد خاص، همه قرارداد‌های سرمایه‌گذاری به صورت موردی، مجزا و جداگانه بررسی و بازنگری خواهد شد و هر کدام از پروژه‌ها در قالب کارگروه مجزا بررسی می‌شود.

یداللهی گفت: کارگروه‌های مربوط به بررسی قرارداد‌های سیلو‌ها در بنادر شمالی از چهار ماه گذشته تشکیل و فعال شده است و نتایج آن طی ۲ ماه آتی اعلام خواهد شد.

۳۲ قرارداد سرمایه‌گذاری تا پایان سال بازنگری و اصلاح می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازنگری قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در بنادر هر سه سال یک بار انجام می‌گیرد، تاکید کرد: تا پایان امسال ۳۲ قرارداد سرمایه‌گذاری بازنگری و اصلاح می‌شود.

یداللهی درباره قرارداد‌های سرمایه‌گذاری امضا شده و در دست انجام در بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شده در سازمان، طی پنج ماه گذشته از سال جاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با مدل مالی مشخص جذب شده و تحویل و تحول اراضی آنها نیز صورت گرفته است که تا پیش از این در سازمان بنادر و دریانوردی سابقه نداشته است.

برنامه‌ریزی برای جذب ۴۳ همت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آیین‌نامه‌های منعقد شده، طی ماه‌های آتی، ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور جذب و به‌کارگیری می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، با این میزان سرمایه‌گذاری در بنادر بازرگانی کشور، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تن ظرفیت به ظرفیت‌های پشتیبانی بنادر اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر