صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

مدیریت مصرف آب و برق باید به عنوان یک الگوی همیشگی تبلیغ و دنبال شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صرفه‌جویی باید همواره به عنوان یک الگو تبلیغ و دنبال شود و اعطای پاداش در قبوض و پویش‌هایی که تا به حال انجام شده است بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا مردم همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند.
کد خبر : 927401

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، احمد مرادی گفت: صنایع از جایگاه مهمی در اقتصاد برخوردارند و نیاز به انرژی بیشتری نسبت به دیگر بخش‌ها دارند. به همین دلیل خودکفایی و برق خود تامین صنایع از تاکیدات دولت و مجلس بوده است و طی تفاهمنامه صورت گرفته میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو مقرر شد صنایع ۱۰ هزار مگاوات برق را تامین کرده و ظرفیت آن را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: البته این موضوع علاوه بر افزایش راندمان تولید صنایع، کنترل مصرف برق را به همراه دارد و امکان فروش برق اضافی در شبکه و بورس را هم فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خودتامین صنایع خاطرنشان کرد: بهترین راه حل برای رفع ناترازی، گسترش زیرساخت و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است. به نظر می‌رسد اگر انرژی تجدیدپذیر در صنایع گسترش پیدا کند، علاوه بر مقرون به صرفه بودن، بازگشت سرمایه بالایی هم به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم هرمزگان تشریح کرد: در بخش‌های مختلف تولید، محصولاتی وجود دارد که بیشتر تمایل به صادرات آنها می‌رود. از طرفی این تولیدکنندگان به دنبال برق ارزان قیمت هستند که ارائه برق ارزان قیمت در کنار صادرات دلاری برای عرضه کننده برق چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: راندمان فعلی صنایع به دلیل این مشکلات همواره دچار تغییر و تحت تاثیر تصمیمات کلان قرار می‌گیرد، در واقع اگر تصمیم واحدی در موضوع برق صنایع گرفته شود، الگویی خواهد شد تا صنایع شیفت مناسب را برای ادامه فعالیت بیابند تا راندمان تولید را به نسبت آن ارتقا دهند.

مرادی در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی گفت: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق همواره به عنوان یک الگو باید تبلیغ و دنبال شود، به همچنین اعطای پاداش در قبوض و پویش‌هایی که تا به حال انجام شده است بهتر توجه شود تا مردم همراهی بیشتر در این زمینه را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق آب
ارسال نظر