صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
رئیس نظام پرستاری مطرح کرد؛

انتقاد از اضافه کاری اجباری ۱۰۰ ساعته پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: مجبوریم اضافه کاری اجباری به پرستاران بدهیم.
کد خبر : 927370

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در یک برنامه تلویزیونی به وضعیت نیروی انسانی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: نظام سلامت بدون نیروی پرستاری بی معنا است.

وی با عنوان این مطلب که سختی‌های حرفه پرستاری ملموس است، افزود: متأسفانه با حجم انباشته‌ای از مشکلات پرستاری در کشور مواجه هستیم که حادترین آن، بحث کمبود نیروی پرستاری است.

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر پرستاران ما با نصف استاندارد نیروی پرستاری، مشغول خدمت به مردم و بیماران هستند که همین موضوع سبب انجام اضافه کاری‌های اجباری می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم خدمت به بیماران را تعطیل کنیم و از همین رو، پرستاران مجبور به اضافه کاری اجباری تا ۱۰۰ ساعت در ماه هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: کمبود نیروی پرستاری باعث می‌شود بعضاً یک پرستار از ۸ بیمار مراقبت کند که همین موضوع با آسیب‌هایی برای بیمار و پرستار همراه است.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد نیرو‌های پرستاری بعد از ۱۰ سال خدمت، دچار عوارض جسمی و روحی ناشی از سختی کار می‌شوند و از همین رو، باید زودتر بازنشسته شوند.

نجاتیان ادامه داد: متأسفانه کمبود نیروی پرستاری در کشور، باعث شده قانون بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران در بخش دولتی اعمال نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرستار
ارسال نظر