صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

درخواست نخست‌وزیر انگلیس از پزشکیان: به اسرائیل حمله نکنید

نخست‌وزیر انگلیس بعد از دو بیانیه مشترک با شرکای آمریکایی و اروپایی، با رئیس‌جمهور ایران تماس گرفت تا از او بخواهد از عملیات انتقام‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی صرف‌نظر کند.
کد خبر : 927358

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر «کر استارمر» نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی وی با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران خبر داد. 

در این بیانیه، استارمر مدعی شد که عمیقا نگران اوضاع منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد که با کاهش تنش‌ از تقابل بیشتر در منطقه خودداری کنند.

استارمر همچنین گفته است که خطر اشتباه محاسباتی جدی است و اکنون زمان آرامش و ملاحظات هوشیارانه است.

آنگونه که از این بیانیه برمی‌آید، وی در این تماس تلفنی که 30 دقیقه طول کشید، از ایران خواست که از حمله به اسرائیل خودداری کند و افزود که جنگ به نفع هیچ کس نیست.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، استارمر بر تعهد خود بر آتش‌بس فوری در غزه، آزادی همه گروگان‌ها (اسرا) و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد و افزود که تمرکز باید بر مذاکرات دیپلماتتیک و دستیابی به اهداف فوق معطوف باشد.

این بیانیه افزود که سران دو کشور توافق کردند که گفت‌وگوی سازنده میان انگلیس و ایران به نفع دو کشور است.

شبکه «اسکای نیوز» با اشاره به این تماس تلفنی و بیانیه مشترک سران آمریکا، انگلیس و سه اروپایی دیگر، آن را یک «شب پرمشغله دیپلماسی» برای استارمر نامید.

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا دوشنبه شب در بیانیه مشترکی خواستار انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی شدند و اعلام کردند که از این رژیم در برابر حمله ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت می‌کنند.

همچنین انگلیس در بیانیه جداگانه مشترک با فرانسه و آلمان که روز دوشنبه از سوی دولت بریتانیا منتشر شد، ضمن درخواست از ایران اعلام کردند که جنگ باید اکنون پایان یابد و همه اسرایی که هنوز در بازداشت هستند، آزاد شوند.

در این بیانیه همچنین آمده است که مردم غزه به «ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک‌ها» نیاز دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر