صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

پزشکیان: انتظار ویژه جهان از آلمان، نقش‌آفرینی مؤثر در پایان دادن به نسل‌کشی در غزه است

رئیس‌جمهور حفظ امنیت منطقه‌ را از جمله سیاست‌های محوری ایران برشمرد و گفت انتظار مردم جهان از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان، نقش‌آفرینی مؤثر در جهت پایان دادن به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه به‌جای حمایت و پشتیبانی از این رژیم است.
کد خبر : 927338

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان بعدازظهر دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ در پاسخ به تماس تلفنی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، با ضروری دانستن رفع موانع ارتقای روابط ایران و کشورهای اروپایی، افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان بر پایه دوستی، اعتمادسازی مشترک و احترام متقابل است.

رئیس‌جمهور حفظ و ارتقای صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی را از جمله سیاست‌های محوری جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن همه معاهدات و قوانین بین‌المللی ضمن استمرار جنایت و نسل‌کشی در غزه، به اقدامات تروریستی در دیگر کشورها مبادرت کرده و امنیت منطقه و صلح جهانی را با چالش و بحران جدی مواجه کرده است، انتظار مردم جهان از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان، نقش‌آفرینی مؤثر در جهت پایان دادن به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه به‌جای حمایت و پشتیبانی از این رژیم است.

پزشکیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خود را موظف به تبعیت از قوانین و مقررات بین‌المللی دانسته است، تصریح کرد: ایران ضمن استقبال از توسعه تعاملات با همه کشورها و تأکید بر حل مشکلات از طریق مذاکره،‌ هرگز تسلیم فشار، تحریم، زورگویی و تجاوزگری نخواهد شد بلکه مطابق موازین بین‌المللی پاسخ به متجاوزین را حق خود می‌داند.

آلمان علاقه‌مند به ارتقای روابط با ایران در همه زمینه‌ها است

صدراعظم آلمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران و قدردانی از مواضع ارزشمند وی، بر آمادگی و علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای روابط با ایران در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

اولاف شولتس همچنین برقراری صلح و امنیت در منطقه را از اولویت‌های رویکرد آلمان نسبت به غرب آسیا و جهان عنوان و بر ضرورت توقف فوری جنگ و خشونت در غزه و برقراری آتش‌بس در این منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر