صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ناظمی اردکانی در گفتگو با آنا:

ترکیب کابینه این ظرفیت را دارد که بین ۳ قوا همگرایی ایجاد کند

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت نهم گفت: در کابینه پیشنهادی از دو جریان رقیب استفاده شده به ویژه اینکه تلاش شده در این ترکیب از چهره‌های تندرو از هیچ‌یک از این جریان‌ها استفاده نشود و این یک مزیت محسوب می‌شود.
کد خبر : 927327

«محمد ناظمی اردکانی» دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت نهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ترکیب کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور گفت: آنچه که از مدل چینش کابینه پیشنهادی برمی‌آید آن است که این کابینه می‌تواند تداعی تحقق شعار وفاق ملی باشد. ترکیب کابینه باید بتواند خواسته‌ها و مطالبات همه آنهایی که در انتخابات شرکت کرده‌اند چه آنهایی که به آقای پزشکیان رأی داده‌اند یا چه آنهایی که رأی نداده‌اند و یا حتی آنهایی که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکرده‌اند را برآورده سازد.

وی افزود: در حقیقت کابینه وفاق ملی باید بتواند میان سه قوا همگرایی ایجاد کند و از نظر من ترکیب فعلی کابینه این ظرفیت را دارد که همگرا عمل کند و حتی در جلسه رأی اعتماد کمترین مناقشه را در مجلس شاهد خواهیم بود. به طور کلی هدف از تشکیل دولت وفاق ملی این است که خروجی‌اش کارآمدی باشد یا به عبارتی از همه ظرفیت‌های کشور اعم از انسانی، طبیعی، مادی و معنوی کشور استفاده کند.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه کابینه دولت جدید باید بتواند بر مسائل اقتصادی و معیشتی فائق آید، گفت: از سوی دیگر کابینه جدید مناقشات منطقه‌ای را باید کاهش دهد و بتواند در حوزه سیاست خارجی، تأمین امنیت، حمایت از محور مقاومت و عبور از مسائل تحریمی یا دور زدن تحریم‌ها و همکاری‌های بین‌المللی توانمند ظاهر شو.

وی ادامه داد: ترکیب کابینه جدید اگر به خوبی مدیریت شود و نگاه فراجناحی را همیشه لحاظ کند و به دور از تعصبات حزبی کار کند قطعاً رضایت همه طرف‌ها را جلب خواهد کرد و حتی منجر به رضایتمندی عمومی می‌شود.

 دبیرکل جامعه اسلامی مدیران بیان کرد: در کابینه پیشنهادی از دو جریان رقیب استفاده شده به ویژه اینکه تلاش شده در این ترکیب از چهره‌های تندرو از هیچ‌یک از این جریان‌ها استفاده نشود و این یک مزیت محسوب می‌شود. همچنین آقای پزشکیان تلاش کرده از چهره‌های معتدل و بدون حاشیه استفاده کند؛ مثلاً انتخاب آقای صالحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای علی‌آبادی برای وزارت نیرو، تثبیت آقایان خطیب و اسلامی در وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی نشان می‌دهد ترکیب عاقلانه و با تدبیر انتخاب شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه تیم اقتصادی که رئیس‌جمهور برگزیده به‌نوعی باید گفت می‌تواند هماهنگ کار کند، افزود: این هماهنگی در حوزه‌های فرهنگی، امنیتی و سیاست خارجی هم وجود دارد و یا حداقل ظرفیت هماهنگ شدن با یکدیگر را دارند و می‌توانند منسجم عمل کنند. آنهایی که به کابینه پیشنهادی نقد دارند شرایط را به‌خوبی نمی‌سنجند و این نقد‌ها امکان دارد انسجام دولت را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: قطعاً آقای پزشکیان مقتضیات کشور را در نظر گرفته به‌ویژه شرایطی که پس از شهادت آقای رئیسی بر کشور تحمیل شد و لذا بایستی ایشان شرایط به‌وجودآمده را مدنظر قرار می‌داد و برای امتداد مسیری که شهید رئیسی پیموده بود تمرکز می‌کرد. متأسفانه برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی ترکیبی که آقای پزشکیان برای کابینه در نظر گرفته را به‌طور افراطی نقد می‌کنند و این اصلاً مطلوب نیست و کسانی که این‌طور قلم می‌زنند درک کاملی از مقتضیات و شرایط کشور و منطقه ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در پایان تأکید کرد: به نظر من ترکیب کابینه ظرفیت آن را دارد که اصول مربوط به حکمرانی یا اداره خوب کشور را که هدف از آن تحقق عدالت و قانون‌مداری است را به منصه ظهور برساند و از سوی دیگر می‌تواند مردم را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت بدهد و دولتی پاسخگو با عملکردی شفاف و فسادستیز باشد و امید می‌رود که دولت جدید به انتظارات مردم به‌خوبی پاسخ دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر