صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

بهترین دکتر برای کمر درد

آیا دنبال بهترین دکتر برای کمر درد هستید؟ مشکلات درد کمر، درد لگن و پا، با بالا رفتن سن کم‌کم بروز پیدا می‌کنند و مشخص می‌شوند.
کد خبر : 927321

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا دنبال بهترین دکتر برای کمر درد هستید؟ مشکلات درد کمر، درد لگن و پا، با بالا رفتن سن کم‌کم بروز پیدا می‌کنند و مشخص می‌شوند. البته برخی اوقات می‌توان کمر درد در کودکان را نیز مشاهده کرد. کمر درد می‌تواند علل زیادی داشته باشد؛ از جمله فشار آوردن به ستون فقرات، تنگی کانال نخاعی، انحراف ستون فقرات، افزایش سن و پیری، بارداری، اشتباه نشستن و راه رفتن و... .

با شروع درد کمر، اولین احتمالی که در ذهن فرد رخ می‌دهد، دیسک کمر و علائم دیسک کمر است. اما تشخیص درست علت کمر درد و درمان آن باید توسط بهترین متخصص کمر و ستون فقرات انجام بگیرد و بدون مراجعه به پزشک ارتوپد، امکان تشخیص درست کمردرد وجود ندارد. در این مقاله به بررسی علل شایع کمردرد، روش‌های درمان آن و بررسی موارد مرتبط با بهترین دکتر برای کمر درد می‌پردازیم.

علامت‌ها و نشانه‌های کمردرد

درواقع کمردرد همان درد خفیف تا شدیدی است که در ناحیه پایینی کمر بروز پیدا می‌کند و علت‌های مختلفی هم دارد. این درد در برخی مواقع در ستون فقرات و در برخی مواقع در اطراف عضلات کمر به وجود می‌اید. سیستم کمر بسیار پیچیده است و از بخش‌های مختلفی مانند استخوان‌ها، دیسک‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها تشکیل شده است. اهمیت کمر انسان و مشکلات آن بیشتر از این جهت است که کانال نخاعی از میان کمر رد شده است.

بیماری کمردرد علائم و نشانه‌های مختلفی دارد که می‌تواند به بهترین دکتر برای کمر درد کمک کند تا علت کمردرد شما را پیدا کند. اما نشانه‌های کمردرد چیست؟ یکی از نشانه‌های بیماری کمردرد این است که شما در زمان خم شدن و یا بلند کردن وسایل درد نسبتاً شدیدی را در قسمت کمر خود حس کنید. از دیگر نشانه‌های کمردرد این است که درد کمر شما با نشستن بیشتر می‌شود و قطع نمی‌شود. همچنین اگر کمردرد شما مقطعی است هم باید نگران باشید؛ زیرا بسیاری از مشکلات کمردرد شدید در ابتدا با دردهای دوره‌ای شروع می‌شوند.

یکی دیگر از نشانه‌های کمردرد که کمی عجیب به نظر می‌رسد، احساس درد در قسمت خارجی باسن است؛ به‌طوری‌که شما درد را تنها در قسمت انتهایی لگن حس می‌کنید ولی در پاها دردی احساس نمی‌شود. یکی دیگر از دردهای شایع کمر که مربوط به سیاتیک است، احساس گز گز و ضعف در پاها است. دقت داشته باشید که اگر هرکدام از این علائم گفته شده را داشتید، فوراً به بهترین دکتر برای کمر درد مراجعه کنید.

علت کمر درد در زنان

علت به وجود آمدن کمردرد در زنان و مردان می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از بیماری‌های مربوط به زنان هستند که می‌توانند باعث به وجود آمدن کمردرد شوند. به‌ عنوان ‌مثال بانوان در سنین بالا که در دوره یائسگی قرار می‌گرند ممکن است با مشکلات کمردرد مواجه شوند. این نوع از کمردرد بیشتر در قسمت پایینی لگن رخ می‌دهد. به طور کلی طبق نظر و بررسی بهترین دکتر برای کمر درد، علت اصلی کمردرد در بانوان تغییرات هورمونی است که می‌تواند به دلیل بارداری، عادت ماهیانه و یائسگی رخ دهد.

علت کمردرد در مردان

عمده دلیل کمر درد در مردان کشیدگی عضلات و انجام فعالیت‌های سنگین است. توصیه می‌شود مردان در زمان بروز کمردرد سریعاً به بهترین دکتر برای کمر درد مراجعه کنند؛ زیرا عقب انداختن روند این‌گونه درمان‌ها می‌تواند بیماری کمردرد را تشدید کند و باعث بروز مشکلاتی مانند تنگی کانال نخاعی، انحراف ستون فقرات، فلج پا و... شود. همچنین طبق توصیه بهترین پزشکان و متخصصا برای کمر درد ، آقایان باید از ورزش‌هایی که موجب آسیب دیدگی دیسک‌های کمر می‌شود، دوری کنند.

درمان کمر درد

اولین مرحله در درمان کمردرد این است که در صورت بروز هر نوع دردی، از خفیف گرفته تا شدید، سریعاً و بدون اتلاف وقت به پزشک برای رفع کمردرد مراجعه کنید. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که با مراعات کردن و انجام ورزش‌های خانگی می‌توانند کمردرد خود را درمان کنند؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است و نه تنها کمردرد شما را درمان نمی‌کند، بلکه در مرور زمان به درد این ناحیه اضافه می‌کند و مشکل را تشدید می‌کند. با مراجعه به بهترین دکتر برای کمر درد، پزشک معالج علائم شما را بررسی می‌کند و با انجام تست‌های موردنیاز منشأ کمردرد شما را پیدا می‌کند و سپس درمان را شروع می‌کند.

درمان کمردرد با دارو

در بیشتر مواقع، پزشکان در مرحله اول درمان برای شما مسکن تجویز می‌کند تا بتواند درد شما را تسکین دهد. اگر کمردرد خفیف باشد، از مسکن‌های ساده و سبک مانند استامینوفن و ایبوپروفن استفاده می‌شود. اما اگر این نوع از مسکن‌ها برای کمردرد شما پاسخگو نباشد، ممکن است دکتر با توجه به نوع گرفتگی و کمردرد شما، از داروهای دیگری مانند شل‌کننده عضلات و برخی از داروهای ضدافسردگی هم استفاده کند.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین روش‌هایی که توسط پزشکان برای کمر درد تجویز می‌شود، فیزیوتراپی است. اصولاً پزشکان علاوه بر مصرف دارو که صرفاً تسکین دهنده درد کمر است، توصیه می‌کنند بیمار یک سری جلسات فیزیوتراپی را نیز بگذراند تا بتواند عضلات کمر خود را تقویت و یا ستون فقرات را اصلاح کند. این روش صرفاً برای تسکین موقت درد نیست و می‌تواند کمک کند تا به مرور کمردرد بیمار کمتر شود و بهبود پیدا کند.

بهترین دکتر برای کمر درد

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پرسش‌هایی که در ذهن افرادی که دچار بیماری کمردرد می‌شوند به وجود می‌آید این است که بهترین دکتر برای کمر درد چه کسی است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بهترین دکتر برای کمر درد، پزشکی است که در زمینه ارتوپد تخصص دارد و می‌تواند در زمینه درمان کمردرد به شما کمک کند. نکته مهم در این باره این است که به هیچ وجه به کمردردها خود، حتی کمردردهای خفیف، بی توجهی نکنید و در سریع‌ترین زمان ممکن به دنبال مراجعه به یک پزشک کاربلد و حرفه‌ای باشید؛ زیرا عدم توجه به این بیماری می‌تواند مشکلات شدیدتری مانند انحراف ستون فقرات، تنگی کانال نخاعی و... را به وجود بیاورد. بهترین دکتر برای کمر درد کسی است که با حوصله و تخصص بالا، ابتدا علت کمردرد شما را پیدا کند و با توجه به علت آن درمان مناسب را ارائه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمر درد دکتر متخصص
ارسال نظر