صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

عارف: قرار نیست کارهای دولت قبل را نفی کنیم/ خزعلی: سعی کردم از بیت‌المال حفاظت کنم

معاون اول رئیس جمهور گفت: بنا نیست ضعف‌های خودمان را با بدگویی از وزیر دولت قبل پوشش بدهیم. همه دولت‌ها زحمت کشیدند. قرار است نقد کنیم تا بهتر جلو برویم.
کد خبر : 927305

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور امروز (دوشنبه) در آئین تودیع و معارفه معاونان قدیم و جدید امور زنان و خانواده رئیس جمهور با حضور انسیه خزعلی و زهرا بهروزآذر حضور یافت.

عارف در این مراسم اظهارکرد: با یکی از اساتید ایشان صحبت می‌کردم از بهروزآذر خیلی تعریف کرد. برای ما باعث افتخار است که در خدمت یک خانم جوان و پرنشاط در دولت هستیم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: دختران جوان و ورزشکار قهرمان ما هم در صحنه رقابت ورزشی در المپیک پیروز شدند. ان شاءالله افتخارآفرینی خود را ادامه بدهند.

وی ادامه داد: آیا ما می‌توانیم با اهداف بلند و بعضا شعاری به کمک نصف جمعیت برسیم؟ ما می‌توانیم نصف نخبه جمعیت را کنار بگذاریم؟ در اکثر شاخص‌ها مطمنئم بانوان وضعیت خوبی دارند.

عارف در این مراسم با تأکید بر اینکه جامعه ما از نظر روانی آمادگی زعامت و هدایت و رهبری بانوان را ندارد در خانواده هم همین طور است، افزود: امروز چالش‌های جدی داریم برای حضور زنان در برخی عرصه‌های ورزشی و اجتماعی، این واقعیتی است که با آن روبرو هستیم. امیدواریم خانم بهروزآذر جواب این سوالات را به پایان دوره خود موکول نکنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بنا نیست ضعف‌های خودمان را با بدگویی از وزیر دولت قبل پوشش بدهیم. همه دولت‌ها زحمت کشیدند. قرار است نقد کنیم تا بهتر جلو برویم.

خیلی به همه فشار آوردم که از بیت المال محافظت کنم

انسیه خزعلی، معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این مراسم نیز بیان کرد: به جرات می‌گویم نگاه تشریفاتی به زنان بسیار کاهش پیدا کرده و سیاست‌زدگی جایی در معاونت ندارد. در برنامه هفتم توسعه یک فصل را برای زنان، خانواده و جمعیت اختصاص دادیم.

وی افزود: اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» از بودجه را شکل دادیم. ستاد ملی زن و خانواده بسیار فعال شد و به ۶ جلسه افزایش یافته است.

معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مژده بدهم روز آخری که آقای رئیس‌جمهور می‌رفتند یک امضای طلایی برای ما گذاشتند و آن این بود که آیین نامه ستاد ملی زن و خانواده را اصلاح کردیم. آقای رئیس جمهور امضا کردند که همه مصوبات ستاد ملی زن و خانواده بلافاصله پس از تصویب باید ابلاغ شود و نیازی به رفتن به کمیسیون‌ها و ماه‌ها انتظار ندارد.

خزعلی تأکید کرد: با امضای آقای رئیس‌جمهور همه مصوبات ستاد ملی زن و خانواده بلافاصله پس از تصویب باید ابلاغ شود.  وقتی آمدم از محافظین و امکانات کم کردم؛ چون احساس می‌کردم امانتدار ۸۵ میلیون نفر هستم.  

وی گفت: از خانواده‌ام از همسرم از فرزندانم و از نوه‌هایم تشکر می‌کنم. خانواده‌ام غیر از آنکه همراهی کردند و نبود من را تحمل کردند، حرف شنیدند و سختی دیدند ولی تحمل کردند و ایستادند.


زنان نیمی از سرمایه انسانی، فکری و تخصصی کشور هستند

زهرا بهروزآذر، معاون جدید رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این مراسم عنوان کرد: برای من افتخار بزرگی است که عضوی از دولتی هستم که خود را دولت همه ملت می‌داند و متعهد به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان است.

وی افزود: دولت چهاردهم خود را موظف می‌داند به برابری حقوق و بسط عدالت اجتماعی و رفع تبعیض در همه عرصه‌های زندگی پایبند باشد و تضمین کند.

معاون جدید رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان نیمی از زنان سرمایه انسانی، فکری و تخصصی کشور هستند، تأکید کرد: من متعهد می‌شوم که با تمام توان بستر‌های لازم را برای مشارکت فعال و موثر همه زنان ایران فراهم کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر