صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

حمایت وزیر اسبق بهداشت از برنامه‌های سلامت دولت

وزیر بهداشت دولت نهم با انتشار بیاینه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های سلامت دولت چهاردهم حمایت کرد.
کد خبر : 927293

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامران باقری لنکرانی، وزیر پیشین بهداشت، با انتشار بیانه‌ای از برنامه‌های سلامت دولت چهاردهم حمایت کرد.

هوالشافی

نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی
همکاران، اساتید و کارشناسان و صاحب نظران حوزه سلامت

سلام علیکم
اکنون که به فضل الهی و حضور پرشور مردم جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب و محترم سکان هدایت قوه مجریه کشور را عهده دار شده اند حسب تاکید مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی همه ما موظف به حمایت از دولت منتخب مردم میباشیم.
در ساماندهی وضعیت نابسامان موجود حوزه سلامت خوشبختانه رئیس جمهوری محترم از ابتدا تاکید بر پیاده سازی قوانین بر زمین مانده، تکالیف مندرج در سیاست‌ها کلی سلامت و اهداف برنامه توسعه هفتم و نوسازی و بازسازی شبکه بهداشت و درمان و محوریت آن در برنامه‌ها داشته اند.
با توجه به این رویکرد ارزشمند ریاست محترم جمهوری، لازم است همه دلسوزان نظام سلامت با پرهیز از ساده انگاری، سیاست زدگی، برخورد‌های سلیقه‌ای و احساسی، قدرت طلبی و مردم نمایی به جای مردم سالاری، دست به دست هم دهند و تلاش نمایند تا این گفتمان به عمل درآید.
همه ما باید موفقیت دولت چهاردهم و ریاست محترم جمهوری را موفقیت خود بدانیم. هر گونه کارشکنی در این مسیر از هیچ کسی و به هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.
ضمن احترام به کاندیدای ریاست محترم جمهوری برای مقام مهم وزرات بهداشت که خود از کارشناسان و دلسوزان نظام سلامت و با کوله باری از تجربه هستند، تاکید میکنم علیرغم اهمیت جایگاه وزارت و فراتر از برجستگی‌های وزیر محترم پیشنهادی، تعهد به اجرایی شدن سیاست‌های کلی سلامت و پایبندی به نقشه راهی که براساس آن راهنما تدوین باید گردد، و پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای میبایست میثاق همه ما در نظام سلامت باشد. در این مسیر رسیدن به گفتمان مشترک در هماهنگی و همسویی برای هم افزایی در انتخاب راهبرد‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت امری اجتناب ناپذیر بوده و با پرهیز از هرگونه اعمال رویکرد‌های سیاسی همه نیرو‌های عالم و کارشناس و اندیشمند باید در این شرایط خطیر برای حمایت از این رویکرد دولت در حوزه سلامت با اتفاق نظر کمک کنند تا زمینه بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و توان موجود کشور برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم فراهم شود. بهبود عوامل اقتصادی اجتماعی و حتی بازرگانی اثر گذار بر سلامت نیازمند به رویکردی بین بخشی با حمایت ریاست محترم جمهوری و با ابتنا بر خرد جمعی و گفتمان سازی برای افزایش تعهد سیاسی در بیان و عمل است واین امر جز با همگرایی و هم اندیشی و‌تعامل مثبت محقق نخواهد شد.
اینجانب به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری از همه دلسوزان و اندیشمندان دعوت میکنم تا با توجه به اعلام آمادگی ریاست محترم جمهوری و دولت چهاردهم برای تحول اساسی در حوزه سلامت، نهایت همکاری و همفکری را برای تحقق اهداف و تکالیف برزمین مانده در راستای صیانت حقوق سلامت مردم داشته باشیم
والسلام علیکم و رحمه الله
کامران باقری لنکرانی
استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزیر اسبق وزارت بهداشت

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت چهاردهم
ارسال نظر