صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

معاون کنسولی وزارت امور خارجه از راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد و گفت: مرکز این خط ارتباطی سرکنسولگری ایران در کربلا است و به دو زبان فارسی و عربی پاسخگوی سؤالات زوار است.
کد خبر : 927282

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین، از راه اندازی سامانه ۱۲۸ با هماهنگی مقامات عراقی به منظور خدمت‌رسانی سریع و دقیق به زوار اربعین حسینی (ع) خبر داد.

بیکدلی در این باره گفت: مهمترین نکته‌ای که مردم عزیز ما باید بدانند این است که می‌توانند موضوعات خود در موعد برگزاری آئین اربعین حسینی (ع) را از نمایندگی‌های ما بپرسند و در حال حاضر شماره تلفن ۱۲۸ به همین امر اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: مرکز این خط ارتباطی که در نتیجه تعامل و همکاری نزدیک ایران با مقامات عراق ایجاد شده، نمایندگی (سرکنسولگری) ما در کربلا است و به دو زبان فارسی و عربی پاسخگوی سؤالات زوار است.

رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین، تصریح کرد: طبعا رجوع به نمایندگی‌های ما برای مسائل ضروری است و در مواردی نظیر حوادث و رویدادهایی که خدای ناکرده ممکن است رخ دهد یا موضوعات مرتبط با گم شدن افراد، وسایل و مفقود شدن گذرنامه می‌توان با دفاتر ما تماس گرفته و درخواست کمک کرد.

بیکدلی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در پی آن هستیم که یک خط تلفن هم در داخل ایران به موضوع اربعین اختصاص یابد و پاسخگوی سؤالات خانواده‌هایی باشد که عزیزان آنها به عنوان زائر به عراق سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر