صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

آغاز پویش اهدای خون بانوان در تهران

با هدف اجرای تفاهم نامه‌ای که بین سازمان انتقال خون و سازمان بسیج مستضعفان نوشته شده است، پویش "مهربانی و ایثار با اهدای خون بانوان" در مرکز جامع اهدای خون شهید کرمی واقع در منطقه4 شهر تهران به اجرا در می‌آید.
کد خبر : 927271

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام میرزایی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون در این رابطه گفت: با توجه به سهم اندک بانوان از اهدای خون در کشور و اهمیت جلب مشارکت بانوان که نیمی از جمعیت کشور به شمار می روند، سازمان انتقال خون برنامه ها و طرح های گسترده ای در دست اقدام دارد که اجرای تفاهم نامه میان سازمان انتقال خون و بسیج مستضعفان نیز از آن جمله است.

وی با اشاره به سابقه اثر بخش همکاری این سازمان در امر اهدای خون افزود: پویش مهربانی و ایثار به صورت محله محور ابتدا در منطقه 4 تهران و در مرکز جامع اهدای خون شهید کرمی تهرانپارس انجام می شود و در این مرکز بانوان با مشاوره، انجام تست هموگلوبین و غلظت خون در مورد داشتن شرایط اهدای خون بررسی شده و در صورت تایید پزشک و گذراندن مراحل به پویش اهدای خون بانوان می پیوندند. 

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون تاکید کرد: این اولین بار است که به صورت محله محور برای سهولت دسترسی به بانوان و تمرکز بر سبک اطلاع رسانی مستقیم، با همکاری بسیج این طرح به اجرا می آید. 

مهندس میرزایی با اشاره به ظرفیت بسیج در اطلاع رسانی در پایگاه ها مساجد و محلات، گفت: بروشور ها و محصولات فرهنگی و تبلیغاتی برای ترویج فرهنگ اهدای خون بانوان از پیش در اختیار بسیج بانوان قرار گرفته است و به مردم این منطقه خصوصا بانوان اطلاع رسانی شده وامیدواریم تمرکز بر اطلاع رسانی اختصاصی و اهدای خون محله محور بتواند در افزایش میزان مشارکت بانوان موثر باشد. 

وی افزود: پس از بررسی نحوه اجرای این طرح در منطقه 4 قرار است طرح در کل تهران و سپس در کل کشور به اجرا در آید و امیدواریم با همکاری موثر سازمان بسیج مستضعفان و همراهی ومشارکت بانوان شاهد افزایش آمار اهدای خون بانوان در سراسر ایران و به دست آوردن سهم بیشتری از اهدای خون توسط دختران و مادران کشورمان باشیم. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر