صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی:

جوانان در سند راهبردی گام دوم انقلاب نقشه راه اصلی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در سند راهبردی گام دوم انقلاب که نقشه ۴۰ سال دوم انقلاب بوده نقشه راه اصلی جوانانی هستند.
کد خبر : 927265

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در دیدار حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای دانشگاه‌ها رسالت اصلی بیان فرموده‌اند و آن رسالت اصلی دانشگاه، تربیت قوه عاقله کشور است.

{$sepehr_key_1103}

وی افزود: برای تحقق این رسالت سه الزام را مطرح فرمودند الزام اول دانشگاهیان خودشان را از جامعه جدا ندانند و با مسائل جامعه و حل آن درگیر شوند. الزام دوم توجه به تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی در دانشگاه‌هاست و الزام سوم وجود یک پویایی دائمی در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز ادامه داد: دانشگاهیان تلاش خواهند کرد که در تحقق این اهداف نقش خودشان را ایفا کنند و بر اساس اسناد بالادستی نظام در حوزه علم و فناوری شامل سند دانشگاه اسلامی، نقشه علمی کشور، سند راهبردی گام دوم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فناوری اقدامی مقام معظم رهبری، نقش دانشگاهیان نقشی بسیار تأثیرگذار در توسعه کشور و همین‌طور تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رنجبران گفت: در سند راهبردی گام دوم انقلاب که نقشه ۴۰ سال دوم انقلاب بوده نقشه راه اصلی جوانانی هستند که اینجا جمع شده‌اند؛ در بخش ظرفیت‌های مهم کشور، علم و پژوهش، یکی از ارکان جدی و تأثیرگذار توصیف شده یکی از بند‌های بسیار مهم این سند است.

وی بیان کرد: در بخش توصیه‌های مقام معظم رهبری برای ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای تحویل برای حضرت حجت ترسیم کردند ابزار تحقق اصلی باز، دانش است؛ یعنی همه آن هفت توصیه‌ای که شد ابزار تحققشان به نوعی به دانش برمی‌گردد اینها را به این دلیل گفتیم که نقش دانشگاهیان را در توصیه کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی که نقش بسیار پررنگ است به آن تأکید کرده باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی مطرح کرد: دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌ها و به‌عنوان بازوی علمی و مشورتی برای مسئولان اعلام آمادگی می‌کنند و با میثاق با ولایت و امین سفیر استان اعلام می‌دارند همه ظرفیت‌های خود را برای حل مشکلات و معضلات کشور به کار گیرند و تحت تدابیر مقام معظم رهبری می‌توانند تأثیر جدی در کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر