صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
سروری‌‌مجد مطرح کرد؛

هویت‌بخشی علمی و فرهنگی؛ مشخصه‌های مورد تأکید دانشگاه آزاد/ به وضع موجود قانع نیستیم

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: رئیس دانشگاه در دو زمینه هویت‌بخشی علمی و فرهنگی به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و با جدیت این دو موضوع مهم را در دانشگاه مورد توجه قرار می‌دهد.
کد خبر : 927171

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و سومین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی به ریاست علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معین رئیس دانشگاه در استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی و با حضور غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد دوین استاندار خراسان‌شمالی در واحد بجنورد برگزار شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه اعضای هیئت امنای استانی باید در جهاد تبیین حضوری مؤثرتر داشته باشند، اظهار کرد: اعضای هیئت امنای استانی از شخصیت‌های برجسته و فرهیخته‌ای هستند که درباره جهاد تبیین می‌توانند بسیار مؤثر باشند و باید از حضور این افراد در مناسبت‌های مختلف و نشست‌های تخصصی با استادان و دانشجویان بهره ببریم.

سروری‌مجد افزود: در جلسات هیئت‌امنا نباید فقط به مباحث مالی، اداری بسنده کرد، بلکه هرفردی در حوزه‌ها و سنگر‌هایی که مشغول به خدمت است باید با دانشجویان تعاملی سازنده و مؤثر داشته و تأثیرگذار باشد و این همان احساس وظیفه‌ای است که بر دوش ماست و باید تعمق بیشتری نسبت به مسائل گوناگون داشته باشیم و دلسوزانه پای کار باشیم.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی بین دانشگاه‌های کشور بیان کرد: وقتی خارج از مجموعه دانشگاهی قرار می‌گیریم ارزش و اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر دیده می‌شود.

دیدگاه رؤسای دانشگاه‌های پاکستان درباره پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: در دیداری که با رؤسای دانشگاه‌های پاکستان داشتیم و با بیان توضیحاتی درباره این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه غیردولتی که به امر امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد، دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفت، چراکه رؤسای دانشگاه‌های پاکستان با توجه به تحصیل افراد بزرگ جامعه همچون رئیس جمهور شهید، سردار دلها، رئیس قوه قضائیه و ... با جایگاه علمی و آموزشی این دانشگاه به خوبی آشنا شدند.

سروری‌مجد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی بنا نهاده شد و تاکنون بدون دریافت کمترین کمک مالی از دولت با درآمد‌های شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای روی پای خود ایستاده و تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو با حضور بیش از ۵۰ هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت و وابسته و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه و ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که با قدمت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی از واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور بیش از ۷ میلیون نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به برنامه پنج ساله، استان‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند و با توجه به رصد سالانه رؤسای استان‌ها به جایگاه واحد‌های دانشگاهی خود در ارزیابی‌های به عمل آمده پی خواهند برد و به‌ این ترتیب رؤسای استان‌ها می‌توانند میزان پیشرفت واحد‌های دانشگاهی استان خود را در زمینه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی افزود: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دو زمینه هویت‌بخشی علمی و فرهنگی به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و با جدیت این دو موضوع مهم را مورد توجه قرار می‌دهد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: در عرصه‌های فرهنگی و علمی جای کار بسیار است و نباید به وضع موجود قانع باشیم و با توجه به درایت دکتر طهرانچی هیچ محدودیتی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد و علاوه بر بودجه‌های فرهنگی از هزینه‌های جاری برای ارتقای این حوزه از جمله زیات اربعین، راهیان نور، کرسی‌های آزاداندیشی، جشنواره امامت و مهدویت و مدارس مهارت اسلامی استفاده می‌شود.

به گزارش آنا، در پایان  بیست و سومین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، سروری‌مجد به همراه سایر اعضای هیئت‌امنای استان خراسان‌شمالی با حضور بر مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و نثار فاتحه ضمن تجدیدبیعت با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر