صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
کاوه‌پیشقدم تأکید کرد؛

تکنولوژی‌ نوین؛ پیشگامی دانشگاه در تبدیل رطوبت هوا به آب شیرین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از تکنولوژی‌های نوین، تبدیل رطوبت هوا به آب شیرین است که می‌توان از این فضا برای انجام آن بهره گرفت و دانشگاه می‌تواند با توانمندی علمی خود در این مسیر پیشگام باشد.
کد خبر : 927153

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدکاظم کاوه‌پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به مزیت خلیج‌فارس اظهار کرد: استان بوشهر، پرآب‌ترین ناحیه در سواحل خلیج‌فارس بوده که از این‌رو، فرصت بسیار ارزنده‌ای برای برخی فعالیت‌ها است. یکی از تکنولوژی‌های نوین، تبدیل رطوبت هوا به آب شیرین است که می‌توان از این فضا برای انجام آن بهره گرفت و دانشگاه می‌تواند با توانمندی علمی خود در این مسیر پیشگام باشد.

وی استان بوشهر را استانی پرظرفیت برشمرد و اضافه کرد: این استان بافت سنتی و بومی خود را حفظ کرده، پیشتاز مبارزه با استعمار در کشور بوده  کار‌های خوبی در استان انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز، اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و دانشگاه در برنامه‌های سازمان مرکزی، جایگاه ویژه‌ای دارد از این‌رو نیازمند توجه بیشتر مدیران استانی به دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره یکی از بند‌های دستور جلسه (ساخت مجتمع جدید)، عنوان کرد: دانشگاه در شرایط کنونی نیازمند حمایت و مساعدت مسئولان است. باید مدیران ارشد هر استان، در آمایش استانی، مزایا و فرصت‌های ویژه‌ای را برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزشی مدنظر قرار دهند.

کاوه‌پیشقدماختصاص زمین در محدوده شهری را در شرایط کنونی، معضل بسیاری از دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: ایجاد دانشگاه‌ها در حاشیه شهر‌ها به‌منظور ایجاد شهر‌های جدید از برنامه‌های دولت‌های اسبق بوده که دانشگاه آزاد اسلامی نیز با این هدف، همسو شده است.

وی با اشاره به سند تعالی و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید دکتر طهرانچی مبنی بر گسترش درآمد‌های غیرشهریه‌ای بیان کرد: بر اساس تأکید وی حداقل ۲۵ درصد درآمد‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سال تحصیلی آینده غیرشهریه‌ای و بر اساس کار‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر