صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

مشکینی: استان‌ها مسئولیت اجتماعی صنایع را به مراکز آموزشی یادآوری کنند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظار مجموعه‌هایی مانند مراکز آموزشی از استان‌ها این بوده که مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ را به آنان یادآوری کنند و در مواردی که اولویت استان است، هزینه شود.
کد خبر : 927146

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید مشکینی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ دانشگاه در حوزه خلیج‌فارس قرار دارد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای پنج واحد برون‌مرزی بوده که چهار واحد آن در حوزه خلیج‌فارس است.

وی با اشاره به مباحث طرح شده در جلسه و ایجاد دبیرخانه اتحادیه مراکز آموزش عالی کشور‌های اسلامی در بوشهر، ادامه داد: اگر برای تحقق برنامه‌ها و تعالی و پیشرفت با محور خلیج‌فارس، هدف‌گذاری‌های بزرگ در نظر گرفته می‌شود، برای تحقق آن نیز نیازمند حمایت، بودجه، تلاش، صرف زمان و هزینه نه تنها از سوی دانشگاه بلکه، همه مجموعه‌های استان است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نقش و مأموریت دانشگاه و حرکت به سمت اهداف کلان و چشم‌انداز‌های مورد نظر در نظام‌های تعریف‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه پرداخت و عنوان کرد: این دانشگاه دارای سند جامع تحول و تعالی بوده که پنج ساله تدوین‌، سال سوم آن سپری شده و همه برنامه‌های دانشگاه در آن دیده شده است.

مشکینی با تأکید بر بهینه‌سازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاه در اجرای طرح‌های کلان با هدف حل مسائل مهم کشور مطرح کرد: دانشگاه  در رفع مشکلات و موانع کشور کاملاً تأثیرگذار است. بودجه مانند شب قدر سال آینده بوده، برش یک‌ساله از برنامه علمی و آینده دانشگاه است تا مشخص شود با چه عِده و عّده و رویکردی باید به اهداف دست یافت.

وی با تأکید بر اینکه هیئت امنا باید به دقت و وسواس زیاد موارد پیش‌بینی بودجه را مورد مداقه قرار دهد، توضیح داد: یکی از کار‌های مهم، بررسی مصوبات جلسه پیشین بوده تا مشخص شود چه مقدار پیشرفت حاصل شده، چه تصمیماتی مغفول مانده و چه کاری بیش از آنچه مدنظر بوده، انجام شده است. در حقیقت، بودجه سال گذشته، دستگیر و راهنما در تدوین بودجه جدید است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مجتمع بزرگ عالیشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: این مجموعه به‌عنوان دغدغه برای مسئولان دانشگاه استان تبدیل شده که می‌طلبد نهاد‌های استانی برای گره‌گشایی از این موضوع پای‌کار حضور داشته باشند.

مشکینی با اشاره به کیلومتر‌ها صنایع در استان بوشهر تشریح کرد: بیشترین حجم تولید ثروت از منابع نفتی و گازی در این استان است. انتظار مجموعه‌هایی مانند مراکز آموزشی از استان این بوده که مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ را به آنان یادآوری کنند و در مواردی که اولویت استان است، هزینه شود. بی‌شک دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مراکز علمی و آموزشی از اولویت‌های استان هستند.

وی خواستار همکاری همه نهاد‌های اجرایی و تصمیم‌گیری استان بوشهر برای اختصاص زمین به‌منظور ایجاد مجتمع جدید دانشگاه آزاد اسلامی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر