صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
سروری‌مجد:

دانشجویان از رشته‌های استراتژیک غفلت کرده‌اند/ خراسان‌جنوبی مستعد باغداری و کشاورزی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشجویان از رشته‌های استراتژیک غفلت کرده‌اند، عنوان کرد: باید برای احیای این رشته‌ها چاره‌اندیشی شود.
کد خبر : 927144

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و سومین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی به ریاست علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی از نخستین استان‌هایی است که پیش‌دفاع برنامه و بودجه را ارائه و کمیسیون دائمی را برگزار کرده است، گفت: معمولاً در مرداد برنامه و بودجه استان‌ها برای سال مالی آینده تدوین می‌شود که متناظر با سال تحصیلی است.

سروری‌مجد با تأکید بر اتکای کمتر بر درآمد‌های شهریه‌ای بر ضرورت اتکای بیشتر بر فناوری و درآمد‌های غیرشهریه‌ای تأکید کرد و ادامه داد: در بودجه امسال بررسی شد که کدام رشته‌ها، درَآمد‌های شهریه‌ای بیشتری را جذب می‌‌کنند و آینده این رشته‌ها چیست و دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی به سمت کاهش ۷۰ درصدی درآمد شهریه‌ای پیش برود و درآمدهای غیرشهریه‌ای را افزایش دهد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی مانند سایر استان‌ها در چند رشته به‌خصوص بالاترین میزان شهریه را جذب می‌کند، بنابراین باید برای سال‌های بعد برنامه‌ریزی شود که اتکای بیش از حد به این رشته‌های پرطرفدار فصلی و متناسب با ذائقه دانشجویان دانشگاه را دچار آسیب نکند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، غفلت دانشجویان نسبت به برخی رشته‌های خاص و استراتژیک را یادآور شد و افزود: رشته‌هایی که به شدت موردنیاز آینده کشور است مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و باید برای این امر چاره‌اندیشی شود.

سروری‌مجد توضیح داد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که یک رتبه‌بندی درباره رشته‌ها انجام و در برنامه و بودجه به آن توجه شود و دانشجویان را به سمت این رشته‌ها سوق بدهیم و اهمیت رشته‌های موردنیاز آینده کشور را بیشتر تبیین کنیم.

وی، مشارکت استان‌ها به‌خصوص خراسان‌جنوبی در حوزه کشاورزی و باغداری را بااهمیت دانست و بیان کرد: سال‌های گذشته اقداماتی در این حوزه آغاز شده که این مشارکت بین استان‌ها می‌تواند موجب رونق و شکوفایی خراسان‌جنوبی شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز استان خراسان‌جنوبی بر ضرورت فعال شدن مدارس مهارتی و تأسیس مدارس تاک یعنی کودکستان‌هایی که مبتنی بر تربیت اسلامی هستند، تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر