صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

فرصت دانشگاه شریف به دانش‌آموزان برای حل مسائل کشور

جشنواره اکسیر ویژه دانش‌آموزان به‌منظور ایجاد یک فرصت برای نمایش استعدادها، رشد دانش‌آموزان و کمک به حل مسائل کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
کد خبر : 927068

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی اکسیر به همت موسسه پرورش خلاقیت و نوآوری ایده‌ران با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در روز‌های سه‌شنبه ۱۶ مرداد تا شنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

جشنواره ملی دانش آموزی اکسیر با حضور فناوران، نوآوران، مخترعین، کارآفرینان و فعالان اجتماعی برجسته کشور؛ به‌منظور ایجاد یک فرصت برای نمایش استعدادها، رشد دانش‌آموزان و کمک به حل مسائل کشور برگزار شد.

حدود ۵۰۰۰ نفر در جشنواره ملی دانش‌آموزی اکسیر شرکت کردند، که در این میان ۶۵ دانش‌آموز برگزیده با ۴۲ طرح برای شرکت در مدرسه تابستانه ۵ روزه در دانشگاه صنعتی شریف انتخاب شدند.

در این ۵ روز علاوه بر منتورینگ و هدایت طرح‌ها؛ کارگاه‌های مختلفی در حوزه ارزش‌آفرینی علمی با محوریت اختراع، ارزش‌آفرینی اقتصادی و کسب و کار و نوآوری اجتماعی و توسعه فردی هم برگزار شد و برگزیدگان از طریق کارگاه.‌های مساله‌محور و تعاملی با موضوعات آشنا شدند.

شایان ذکر است اختتامیه این جشنواره روز شنبه ۲۰ مردادماه برگزار شد که در آن دانش آموزان طرح‌های خود را ارائه کردند، سپس ۸ طرح برتر برای ثبت اختراع یا شتاب‌دهی کسب‌وکار انتخاب شدند. طرح‌های منتخب و اختراعات به سمت ثبت ایده‌ها و راه‌اندازی کسب‌وکار هدایت خواهند شد.

گفتنی است؛ جشنواره اکسیر ویژه دانش‌آموزانی است که یک طرح پیاده‌سازی‌شده یا یک طرح با قابلیت پیاده‌سازی و ارزش‌آفرین در حوزه‌های اختراع و کسب‌کار و نوآوری اجتماعی دارند. تلاش برای رسیدن به پاسخ مسائل حوزه‌های طراحی شده و ثبت اختراع به عنوان یکی از مهم‌ترین اقسام مالکیت‌فکری است که این جشنواره به آن توجه ویژه دارد و به دنبال پیدا کردن پاسخ‌های نوآورانه به موضوعات مختلف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر