صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
انتقادات تند مربی پیشین وزنه‌برداری از فدراسیون و عملکرد ملی‌پوشان در پاریس؛

در المپیک کاملاً کم و کاست‌های کادر فنی را دیدیم/ می‌گویند قهرمانان دور هم جمع هستند اما رضازاده را نمی‌بینیم

مربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری گفت: قرار بود از رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری کمک گرفته شود؛ اما نه تنها کمک نگرفتند، نام او را از کنفدراسیون آسیا حذف کردند.
کد خبر : 927024

محمدرضا براری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد دو ملی پوش وزنه برداری در المپیک پاریس اظهار کرد: هردو وزنه بردار ما لایق کسب مدال بودند. سرمربی تیم ملی باید برخی موارد را گردن بگیرد. برای ارزیابی عملکرد ملی پوشان باید به چندین ماه قبل برگردیم. چند ماه پیش کنفرانس خبری توسط رئیس فدراسیون وزنه برداری برگزار شد که در آن سرمربی جدید انتخاب شد. در آن کنفرانس سرمربی تیم ملی اعلام می کند که در حق وزنه برداران جفا شده و این حقوق برای ملی پوشان مناسب نیست. این صحبت بار روانی داشت و  تأثیری که گذاشت باعث شد تیم چند هفته وارد حاشیه شود و همه را یک ماه مانده به المپیک درگیر کرد. 

با بی‌تجربگی رستمی حذف شد 

این پیشکسوت وزنه برداری درباره عدم حضور کیانوش رستمی در تیم ملی گفت: هنگامی که نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری انتخاب شد، مقابل رستمی ایستاد و اجازه حضور او در تیم ملی را نداد. شاید اگر رستمی نیز در تیم ملی باقی می ماند، جوادی را مجبور می کرد وزنه های بالاتری بزند. با بی تجربگی رستمی حذف شد و نتیجه اینکار افت جوادی شد چرا که دیگر رقیب نداشت و رقابتی شکل نمی گرفت. یک باره هم خواستند در المپیک وزن به آن سنگینی را بلند کند. ما راه را گم کرده ایم. مدیریت ورزشی باید به دور از حاشیه باشد. باید یک برنامه ای برای انتخاب وزنه در روز مسابقه وجود داشته باشد. نباید یک باره 218 کیلو را انتخاب کنید که نتیجه آن کسب رتبه پنجم شود. بارها اتفاق افتاده است که بعد از مسابقات نتیجه دوپینگ برخی مدال آوران مثبت اعلام شده و رتبه ها تغییر می کند. آنها باید این شانس را نیز امتحان می کردند. بلند کردن آن وزنه برای مصطفی غیرممکن بود.

احسان دارابیگی، رفیق سرمربی تیم ملی است

براری در خصوص کلاس های کراسفیت که توسط فدراسیون برگزار شد اظهار کرد: به جای اینکه زیربنایی برای المپیک کار کنند، برای درآمد فدراسیون کلاس های کراسفیت برگزار کردند. سرمربی باید از روی دانایی و تجربه انتخاب شود. در المپیک کاملا کم و کاست های کادر فنی را دیدیم. احسان دارابیگی تجربه مربیگری در چه سطحی را دارد؟ تا به حال در کدام استان مربی بوده است که حالا آمده در سطح ملی بزرگسالان مربیگری می کند؟ جز رفاقتی که با نصیرشلال دارد چه تجربه ای دارد؟ در رشته و فدراسیون وزنه برداری ایراداتی داریم که باید از اساس اصلاح شود.

او ادامه داد: من در ساری سالن وزنه برداری داشتم اما انوشیروانی به هیئت استان نامه زد که سالن را از من بگیرند. حال دیگر هیچ وزنه برداری در آن سالن تمرین نمی کند. درحال حاضر همه دوستان و آشنایان خود در هیئت ها و فدراسیون مشغول هستند.

با کت و شلوار به مسابقات می آیند و اجازه نمی دهند مربی کوچ کند

این پیشکسوت وزنه برداری درباره عملکرد فدراسیون گفت: به نظر من هم رئیس فدراسیون ها و هم سرمربی تیم های ملی باید قبل از ورود به فدراسیون و بعد از خارج شدن از مسئولیت های فدراسیون، تمام دارایی های خود را بر روی کاغذ یادداشت کنند تا دیگر در حق هیچکس اجحاف نشود. متأسفانه در المپیک انگشت نما شدیم. یکی از ایرادات ما افرادی هستند که در مسابقات تیم ملی را همراهی می کنند. با کت و شلوار می آیند و اجازه نمی دهند مربی مربوط ورزشکار را کوچ کند آن هم به دلیل اینکه نائب رئیس هست و می خواهد خود او دیده شود.

نخواستند ما بزرگ شویم

براری درباره حضور خود در تیم ملی اظهار کرد: قبل از اینکه من و سعید علی حسینی از تیم ملی خارج شویم یک دوره مسابقات کشورهای اسلامی در ترکیه برگزار شد که تیم ملی وزنه برداری بیشترین مدال را برای کاروان کشور به دست آورد. ما کلی مدال در مسابقات مختلف و کلمبیا به دست آوردیم. در مسابقات جهانی وزنه برداری از انوشیروانی خواهش کردم تیم را کامل بفرست، ما می توانیم قهرمان شویم اما تیم را نصفه اعزام کرد. چراکه به فکر منافع شخصی خود بود و می ترسید من و سعید علی حسینی دیده و بزرگ شویم. به دلیل منافع خود پا روی منافع ملی می گذارند. ما این حرف ها را می زنیم و توقع داریم از آن استفاده شود اما نسبت به آن گارد می گیرند و سواستفاده می کنند.

انوشیروانی، نام رضازاده را از کنفدراسیون خارج کرد

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از انتخاب رئیس فدراسیون، انوشیروانی به رضازاده قول داد که از او کمک می گیرد. انوشیروانی رئیس فدراسیون شد و نه تنها از رضازاده کمکی نگرفت بلکه نام او را از کنفدراسیون آسیا حذف کرد و دیگر نام او را برای کنفدراسیون آسیا نداد. بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی منافع ملی را کامل کنار گذاشتند. چه اتفاقی افتاد که سرمربی تیم ملی نواب نصیر شلال شد در حالی که قرار بود رضا توکلی شود؟ می گویند همه قهرمانان دور هم جمع هستند؛ اما ما حسین رضازاده را نمی بینیم. از رضازاده در وزنه برداری بزرگ تر نداریم. برای نتایج بچه ها ناراحت هستم و امیدوارم وضعیت بهتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر