صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

تولید کنتورهای هوشمند بر اساس مشخصات فنی تمامی کشورها

پژوهشگران یکی از غزال‌های دانش بنیان موفق به طراحی و تولید کنتور‌های هوشمند بر اساس مشخصات فنی هر کشور شده‌اند؛ این کنتور‌ها در ولتاژ‌های ۱۱۰ ولت و ۶۰ هرتز آمریکا و ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز آسیا و اروپا ساخته شده‌اند.
کد خبر : 927019

جمشید بردبار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یکی از غزال‌های دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مجموعه ما طی ۴۵ سال فعالیت توانسته است دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه‌های فنی و مهندسی، هنرستان‌های فنی آموزش و پرورش، آموزشکده‌های وزارت کار، کارگاه‌های آموزشی، تجهیزات عیب‌یابی و اندازه‌یابی شرکت مخابرات ایران و انواع کنتور‌های هوشمند را برای وزارت نیرو طراحی و تولید کند.

وی افزود: عمده‎ترین محصول این شرکت انواع کنتور‌های برق هوشمند است که بر اساس مشخصات فنی هر کشوری برای ولتاژ‌های ۱۱۰ ولت و ۶۰ هرتز آمریکا و ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز آسیا و اروپا ساخته شده اند و تاییدیه‎های اروپایی را اخذ کرده‌اند. سال آینده نیز کنتور‌های گاز هوشند تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی اظهارکرد: این محصولات را تاکنون به کشور‌های همسایه و کشور‌هایی که روابط سیاسی نزدیکی با ایران دارند مانند عراق، سوریه و افغانستان صادر شده اند. در حال حاضر با بسیاری از کشور‌های دیگر نیز در حال مذاکره هستیم تا خط تولید این محصول را راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا اگر کشور در شرایط تحریم‌ها به سر نمی‌برد، این محصولات به کشور‌های آمریکایی و اروپایی صادر می‌شدند، زیرا از نظر کیفی و فنی تاییدیه‌های اروپا را اخذ کرده اند. از نظر قیمت نیز توانسته است شرکت‌های چینی را شکست دهد از اینرو اگر تحریم‌ها نبود همه کشور‌ها خریدار کنتور‌های هوشمند برق شرکت ما بودند. امیدواریم با بهبود روابط ایران با کشور‌های دیگر، بتوانیم میزان صادرات و فروش محصولات‌مان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر