صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل پست استان تهران:

مردم برای دریافت گذرنامه به چهار راه لشگر مراجعه نکنند

مدیرکل پست استان تهران گفت: مردم دریافت گذرنامه‌های اربعین را به روز‌های آخر موکول نکنند و برای دریافت آن به مرکز مبادلات و تجزیه چهارراه لشگر مراجعه نکنند.
کد خبر : 926973

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،عبدالرضا جنتی عطایی، مدیرکل پست استان تهران و مجری کشوری توزیع گذرنامه در نشست خبری که صبح امروز پیرامون اطلاع رسانی و توزیع گذرنامه‌های اربعین برگزار شد اظهار کرد: سالیان سال است که افتخار اطلاع‌رسانی و توزیع گذرنامه برای اربعین نصیب شرکت ملی پست ایران شده و امسال هم طبق روال توزیع گذرنامه‌های زیارتی افراد را شرکت پست برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: البته در این ایام با چالش‌هایی کمتر از سال گذشته مواجه بودیم. مسئله‌ای که خداروشکر امسال از بار ترافیکی گذرنامه‌ها کم کرد این بود که سال پیش گذرنامه‌ها ۵ ساله صادر شد و باعث شد بار ترافیکی گذرنامه کاهش پیدا کند. امسال با جلسه‌ای که در استانداری معاونت امنیت استانداری و رئیس اداره گذرنامه استان تهران داشتیم به این جمع بندی رسیدیم تا پایان اربعین هیچ گذرنامه‌ای در باجه‌های معطله نماند و به اداره گذرنامه برگرداننده نشود.

جنتی عطایی اضافه کرد: ما سعی کردیم با همکاری و برنامه‌ریزی‌های لازم با اداره گذرنامه تهران تا حد زیادی روند کار را تسهیل کنیم و سرعت کار را بالا ببریم و در همین راستا روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار گذرنامه فقط در استان تهران توزیع کردیم. از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته حدود ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار گذرنامه از فراجا تحویل گرفته و توزیع کردیم.

وی در ادامه گفت: از زمانی که گذرنامه‌ها صادر و بارکد‌ها تخصیص می‌شود و پیامک برای افراد ارسال می‌شود، ۲۴ تا ۴۸ ساعت تحویل پست می‌شود و سپس ارسال می‌شود؛ بنابراین زمانی که بارکد تخصیص می‌شود به معنی تحویل گذرنامه به پست نیست. اما برای افزایش سرعت فرایند توزیع گذرنامه‌ها در استان تهران ساعت شیفت‌ها افزایش یافته و تا ۱۷ عصر هر روز افراد می‌توانند به باجه‌های معطله مراجعه کنند.

مدیرکل پست استان تهران ادامه داد : یکی دیگر از اقدامات ما برای افزایش سرعت توزیع گذرنامه‌های به صورت موقت یادداشت شماره تماس گیرنده گذرنامه بر روی بسته پستی است تا اگر هنگام تحویل حضور نداشتند با آنها تماس گرفته شود و به دست آنها برسد.

جنتی عطایی اظهار داشت: اقدام ویژه‌ای که امسال اعمال کردیم حضور یک نماینده از شرکت پست در اداره پلیس گذرنامه استان تهران است تا در باجه پستی متقاضیان را راهنمایی کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از مراجعه به شعبه پست چهارراه لشکر خودداری کنند تا فرایند آماده‌سازی و رهسپاری گذرنامه دچار اختلال نشود.

جنتی عطایی در پایان خبر داد: باید تاکید کنم برای جاماندگان در استان تهران ۱۱ موکب از میدان امام حسین تا حرم شاه عبدالعظیم در خودرو‌ها مستقر هستند تا اگر افراد در این مسیر مدارک خود را گم کردند با مراجعه به دفاتر پستی موردنظر آن را تحویل بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم گرفتن گذرنامه را به روز‌های آخر موکول نکنند، چون در روز‌های اخر حجم کاری و ترافیک مراجعات زیاد خواهد بود و به طبع با تمام برنامه ریزی و زیرساخت‌های که آماده کردیم ممکن است خللی در چاپ و پاکت گذاری و تحویل به پست ایجاد شود و دریافت گذرنامه با تاخیر انجام شود.

در ادامه لیستی از ادارات و نواحی توزیع مناطق پستی استان تهران ارائه می‌شود .

انتهای پیام/

ارسال نظر