صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شارژ ۱۰۰ درصد در ۵ دقیقه/ چین از فناوری شارژ فوق سریع رونمایی می‌کند

کارشناسان بر این باورند که فناوری جدید شارژ فوق سریع می‌تواند گوشی تلفن همراه را در کمتر از سه دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ کند.
کد خبر : 926943

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، در حال حاضر عرصه فناوری جهانی با پیشرفت‌های متعددی که پیرامون باتری‌ها رخ می‌دهد، در حال پیشرفت است.

باتری‌های لیتیوم - یونی، باتری‌های پتاسیم - یونی، باتری‌های حالت جامد، شارژ سریع، طول عمر و غیره؛ اصطلاحات جدید است که در دنیای فناوری رایج شده اند.

یک چیز کاملاً مشهود آن است که اکثر پیشرفت‌ها و دستاورد‌هایی که این روز‌ها در مورد باتری‌ها رخ می‌دهد، مربوط به خودرو‌های الکتریکی است.

با این حال، ریلمی، بازیگر برجسته بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، در حال شکستن این روند است.

این شرکت خود را برای رونمایی از پیشرفت قابل توجه در فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند آماده می‌کند. این شرکت قصد دارد در فستیوال سالانه فَن ۸۲۸ که از ۱۳ تا ۱۵ آگوست در شنژن چین برگزار خواهد شد، سریع‌ترین راه حل شارژ در جهان راارائه کند.

بازتعریفی از مفهوم شارژ در گوشی‌های هوشمند

این شرکت با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «ریلمی دوباره رکورد سرعت شارژ را شکست! می‌خواهید معجزه سریع‌ترین شارژ دنیا را ببینید؟ ۱۴ آگوست می‌بینمت!»

در حالی که هیچ افشاگری رسمی در مورد راه حل موفقیت آمیز شارژ وجود ندارد، گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این می‌تواند یک جهش قابل توجه باشد. براساس برخی گزارش ها، ریلمی قرار است از فناوری رونمایی کند که شامل یک سیستم شارژ سریع ۳۰۰ واتی خواهد بود.

یکی از کاربران در انجمن اجتماعی این شرکت تاکید کرد: فناوری شارژ جدید ریلمی می‌تواند گوشی شما را با سرعت باورنکردنی ۳۰۰ وات شارژ کند!   که می‌توان آن را یک افزایش قابل توجه نسبت به استاندارد فعلی صنعت، یعنی ۲۴۰ وات نامید.

آن طور که کارشناسان توضیح می‌دهند، این فناوری می‌تواند به گوشی هوشمند کمک کند تا در کم‌تر از سه دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این، ممکن است گوشی تنها در حدود ۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ شود. این یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با تکنولوژی‌های شارژ سریع موجود است.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ریلمی می‌تواند چهار نوآوری اختصاصی را در جریان جشنواره فناوری به نمایش بگذارد. این موارد ممکن است مربوط به فناوری باتری، توان شارژ، اندازه مبدل و طراحی کاهش توان باشد.

مزایا و نگرانی‌ها

این ویژگی شارژ سریع می‌تواند زمان مورد نیاز برای شارژ گوشی‌های هوشمند را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این موضوع به نوبه خود می‌تواند راحتی و بهره وری کلی کاربران را بدون نیاز به زمان طولانی افزایش دهد. همچنین کاربران را از دردسر فواصل طولانی شارژ نجات خواهد داد.

با این حال، فناوری شارژ سریع هم خالی از نقص نیست. شارژ سریع گرمای بیش از حد متوسطی تولید می‌کند که می‌تواندفرسودگی سلول‌های باتری را تسریع کند و طول عمر کلی آنها را کاهش دهد.

اما تهدید بزرگ‌تر مساله گرم شدن بیش از حد است. فناوری شارژ سریع اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند، ایجاد مدار‌های کوتاه یا حتی آتش سوزی شود؛ بنابراین، انتظار می‌رود ریلمی تقاضا برای شارژ سریع و طول عمر باتری‌ها را متعادل کند.

بااین حال، فناوری شارژ سریع پیش بینی شده می‌تواند تحولی در صنعت گوشی‌های هوشمند باشد. تصور شارژ یک گوشی تنها در ۵ دقیقه هیجان انگیز است و می‌تواند نحوه تعامل ما با دستگاه‌های موبایل را تغییر دهد.

جالب است بدانید که این تنها پیشرفت مربوط به باتری در صنعت گوشی‌های هوشمند نیست. همین چند روز پیش، برخی گزارش‌ها ادعا کردند که اپل قصد دارد ظرفیت باتری مدل‌های بعدی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را نیز افزایش دهد.

اکنون که شرکت‌های موبایل به دنبال ادغام هوش مصنوعی (AI) در مدل‌های آینده خود هستند، نیاز به ذخیره انرژی بیشتر و شارژ سریع در حال افزایش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر