صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

مجوز اولین نشریه انگلیسی زبان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صادر شد

مجوز انتشار اولین نشریه «علوم انسانی و معنویت دینی» به زبان انگلیسی و در سطح بین‌المللی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اخذ شد.
کد خبر : 926831

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجوز و پروانه انتشار نشریه/فصلنامه «علوم انسانی و معنویت دینی» به زبان انگلیسی با عنوان اصلی: «Journal of Human Sciences and Religious Spirituality» صادر شد و در نیمه دوم سال جاری اولین شماره این نشریه انتشار خواهد یافت.

مهدی غلامی در این خصوص گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قصد دارد بنا بر ضرورت‌های کنونی در حوزه دیپلماسی علمی و در راستای رسالت و مأموریت خود در مسیر تحول علوم انسانی و تبیین و نشر دیدگاه‌ها به علوم انسانی و اجتماعی از منظر اسلام در گستره بین‌المللی، نشریه‌ای تخصصی با رویکرد میان رشته‌ای و به زبان انگلیسی منتشر کند. این نشریه با مشارکت علمی متخصصان و مولفان حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی انتشار خواهد یافت.

انتشار یافته‌های تجربی و کاربردی علوم انسانی دینی و معنوی، نشر ایده‌ها و یافته‌های بنیادین در حوزه علوم انسانی دینی (با تأکید بر یافته‌های مبتنی بر اسلام)، جذب و انسجام یافته‌های علمی تجربی در حوزه دین و معنویت، جهت دهی معنوی خداسو (با تأکید بر دین مبین اسلام و قرآن) به پژوهش‌های داخلی و خارجی، افزایش اثرگذاری و دامنه نفوذ دیدگاه‌ها و دستاوردهای علمی در این عرصه و استنادپذیر کردن آنها از طریق ارائه به مجامع علمی بین‌المللی و ایجاد شبکه علمی بین‌المللی متخصصان علوم انسانی دینی/معنوی از اهداف مهم نشریه علوم انسانی و معنویت دینی ذکر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر سعیدی روشن استاد گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه به عنوان مدیر مسئول و مسعود جان بزرگی استاد گروه روان‌شناسی پژوهشگاه به عنوان سردبیر نشریه تعیین شده‌اند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تمام اساتید و صاحبنظران کشور برای ارائه مقاله به این نشریه دعوت می‌کند. نشریه «Journal of Human Sciences and Religious Spirituality» از طریق آدرس اینترنتی: https://hsrs.rihu.ac.ir  در دسترس قرار گرفته است.

گفتنی است پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 8 عنوان نشریه در حوزه‌های موضوعی مرتبط با گروه‌های پژوهشی خود منتشر می‌کند و پروژه بین‌المللی‌سازی و نمایه‌سازی نشریات نیز هم اکنون در دست اجراست. 

انتهای پیام/

ارسال نظر