صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

وزیر کار: در سه سال گذشته تورم مهار و مدیریت شد

وزیر کار گفت: دولت سیزدهم و دولت چهاردهم باید همه توجه خودرا به بحث مدیریت و مهار تورم داشته باشد در غیر این صورت افزایش‌ها مقطعی اثر می‌گذارد و با گذر زمان هر افزایشی بی ثمر می‌شود.تصمیمی که در سه سال گذشته منجر به کاهش تورم و افزایش توان کارگری شده است.
کد خبر : 926823

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید صولت مرتضوی، امروز در نشست خبری ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل در به شهادت رساندن فلسطینی‌ها و همچنین ترور شهید هنیه، گفت: سردمداران زر و زور و قدرت قائل به استاندارد‌های دوگانه اند. امروز شاهد هستیم  خبرنگاران متعددی را با تن‌پوش و نشان خبرنگاری در مقابل دوربین‌های رسانه‌ها به شهادت می‌رسانند و خم به ابروی کسی نمی‌آید و اما قلم اصحاب قلم این جنایات را با سلاح‌های کشتار جمعی برای تمام دنیا بازگو می کند. 

وزیر کار، رفاه و تعاون گفت: صاحبان قدرت هزاران تُن سلاح می‌فرستند و در کنگره های جهانی به افتخار جنایات جنایتکاران جنگی دست افشانی می‌کنند، در حالی که جمع کثیری از کودکان و زنان و مردان و زنان را به خاک و خون کشیدند.

مرتضوی پس از بیان این مطلب از همه تلاش‌های مجاهدانه اصحاب قلم و رسانه‌ها باهر گرایش و سلیقه، تشکر کردو گفت:  رفتار اثباتی اصحاب رسانه هم امید آفرین است و هم انتقاد این قشربه عنوان راه اصلاح سازنده قابل تقدیر است. 

وزیر کار بابیان اینکه ما همواره به فکر تعالی زندگی کارگران و حمایت از کارفرمایان هستیم، گفت: دولت متعلق به همه اقشار است، هم دولت معلم است هم دولت کارمند، کارگر و کارفرما و کسبه است ، از این رو باید به عدالت تصمیم بگیرد.

مرتضوی در بخش دیگری از این نشست به حقوق و دستمزد کارگران در دولت سیزدهم که بر اساس نرخ تورم تعیین شده است اشاره کردو گفت: در طول تاریخ انقلاب در بحث تعیین دستمز کارگری، سابقه نداشته هم از نظر درصد و هم ریال به اندازه دولت شهید رئیسی نسبت به حقوق کارگران اهتمام شده باشد.

وی تصریح کرد: در یک سال افزایش ۵۷ درصد و در سال دیگرشاهد افزایش  ۲۷ درصدی در بخش دستمزد کارگری بوده ایم  و البته برای نیز افزایش حدود ۳۷ درصد نشان از توجه ویژه دولت به دستمزد کارگران است.

به گفته مرتضوی؛ اگر متوسط نرخ تورم را هم برای  سه سال عمر دولت سیزدهم ۴۰ درصد حساب کنیم، ۱۲۰ درصد می‌شود از این روما برابر با تورم در جامعه،افزایش حقوق کارگران را داشتیم.

مدیریت تورم در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت سیزدهم و دولت چهاردهم باید همه توجه خودرا به بحث مدیریت و مهار تورم داشته باشد در غیر این صورت افزایش‌ها مقطعی اثر می‌گذارد و با گذر زمان هر افزایشی بی ثمر می‌شود.تصمیمی که در سه سال گذشته منجر به کاهش تورم و افزایش توان کارگری شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر کار
ارسال نظر