صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

۱۹۳ همت گندم از کشاورزان خریداری شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید ۱۱ میلیون تن گندم داخلی از کشاورزان ۳۱ استان کشور به ارزش ۱۹۳ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ درصد رشد، بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش داشته است.
کد خبر : 926792

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «سید سعید راد» گفت: تاکنون خرید گندم از کشاورزان در هر یک از استان‌های خوزستان، گلستان و کردستان از مرز یک میلیون تن و خرید گندم از کشاورزان در هر یک از پنج استان فارس، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی از مرز نیم میلیون تن عبور کرده است.

وی گفت: در ۲۲ استان کشور، خرید گندم نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: ۲ استان گلستان و اصفهان با ۱۰۰ درصد رشد و استان‌های خراسان شمالی، مرکزی و همدان با بیش از ۷۰ درصد رشد، بیشترین افزایش خرید گندم را داشته‌اند.

وی ادامه‌داد: پس از این پنج استان، در ۶ استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی، خرید گندم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد داشته است.

راد، ارزش خرید گندم از کشاورزان را ۱۹۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری که ۵۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه‌کرد: از این میزان، بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۴۹ درصد از مطالبات گندمکاران از سوی دولت به حساب ایشان واریز شده و پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندمکاران نیز در دست پیگیری و اقدام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر