صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

افتتاح اولین بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

نخستین بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در بیمارستان مفید افتتاح شد.
کد خبر : 926777

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاح اولین بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور محمدرضا سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه، افجه‌ای رییس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، فروغ مولا از معاونت درمان دانشگاه، شمس‌الله نوری‌پور رییس بیمارستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم نوری‌پور رییس بیمارستان کودکان مفید با تاکید بر اهمیت تغذیه با شیر مادر در نوزادان و ترویج آن در جامعه، درباره تاریخچه طولانی اهدای شیر مادر (قبل از میلاد مسیح) توضیحاتی ارایه داد.

وی در ادامه به روند تاسیس و راه‌اندازی بانک شیر در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: در این بانک، مادران داوطلبی که از لحاظ سلامت مشکلی ندارند با تکمیل فرم خود ارزیابی و رضایت همسر می‌توانند شیر خود را اهدا کنند.

رییس بیمارستان کودکان مفید روند اهدای شیر را توضیح داد و گفت: اهدای شیر حداقل توسط سه اهداکننده صورت می‌گیرد به این شکل که شیر‌ها باهم ترکیب شده و طی فرایندی پاستوریزه و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

نوری‌پوراضافه کرد: شیر‌های اهدایی پس ازترکیب شدن با هم در دمای ۶۲ درجه سانتی گراد گرم شده بلافاصله تا دمای ۴ درجه سانتی گراد سرد و روزانه در بخش‌ها، توسط نوزادان مصرف می‌شود ضمن اینکه در صورت عدم نیاز در فریزر‌های صنعتی تا دمای ۲۰ درجه قابل نگه داری طولانی مدت است.

در ادامه این مراسم افجه ای، کاظمیان و سهرابی نیز درباره مزایای راه اندازی بانک شیر و اهمیت تغذیه شیرخواران با شیر مادر مواردی را مطرح کردند.

همچنین در مراسم افتتاح اولین بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از خانواده حیدری که اولین اهدا کننده شیر مادر به شیرخواران بیمارستان بودند به رسم یادبود با اهدای هدیه‌ای قدرانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیر
ارسال نظر