صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۹ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

کاهش چشمگیر تعداد متقاضیان کار و تحصیل در بریتانیا

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که تعداد متقاضیان کار یا تحصیل در بریتانیا بیش از یک سوم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.
کد خبر : 926712

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تعداد افرادی که به دنبال کار، ویزای بهداشتی و مراقبتی یا تحصیلی در بریتانیا بودند در ماه ژوئیه و پس از اعمال محدودیت‌هایی که توسط حزب محافظه‌کاران اعمال شده، کاهش یافت و در مقایسه با سال گذشته به ۹۱ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

تعداد افرادی که برای ورود به بریتانیا به عنوان کارگران ماهر، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی یا برای تحصیل درخواست داده‌اند از ۱۴۳هزار نفر در ژوئیه سال گذشته میلادی به ۹۱ هزار و ۳۰۰ نفر در ژوئیه امسال کاهش یافته و کاهش ۳۶ درصدی داشته است.

این کاهش به ویژه در درخواست‌های ماهانه برای ویزای بهداشتی و مراقبتی شدید بوده و کاهش ۸۲ درصدی داشته است. این در حالی است که تعداد متقاضیان تحصیل در بریتانیا با ۱۵ درصد کاهش به ۶۹۵۰۰ نفر در سال جاری میلادی رسیده است.

ارقام رسمی نشان می‌دهد که ارقام کلی مهاجرت احتمالا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. دولت محافظه‌کار «ریشی سوناک»، کسانی را که برای تحصیل به بریتانیا می‌آیند و کسانی که ویزای بهداشتی و مراقبتی دارند از آوردن اعضای خانواده منع کرد و حزب کارگر برنامه‌ای برای تغییر این سیاست ندارد.

ارقام اولیه وزارت کشور بریتانیا در ماه ژوئیه نشان می‌دهد که حدود ۱۵ درصد کمتر از سال گذشته آنها درخواست‌های ویزای دانشجویی دریافت کرده‌اند که این امر حکایت از روند نزولی این درخواست‌ها از ابتدای سال جاری میلادی دارد.

بخش بررسی و رصد مهاجرت دانشگاه آکسفورد تخمین زده است که مهاجرت خالص به طور قابل توجهی در پنج سال آینده کاهش خواهد یافت و تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۵۰ هزار نفر خواهد رسید که بخشی از آن ناشی از خروج بیشتر افراد از بریتانیا، کاهش تعداد دانشجویان خارج از کشور و کاهش تعداد مشاغل خالی بخش خصوصی است.

این اندیشکده هشدار داده است که کاهش این تعداد از افراد می‌تواند به مسئله قابل توجهی منجر شود، زیرا دانشگاه‌ها برای مقابله با کاهش درآمد‌ها تلاش می‌کنند و بخش بهداشت و درمان و مراقبت‌های اجتماعی با مشکلات احتمالی استخدام مواجه است.

«جیمز کلورلی»، وزیر کشور وقت، ممنوعیتی را برای کارگران اعمال کرد که در آن از آوردن شریک زندگی و کودکانشان به بریتانیا جلوگیری می‌کنند. این قانون در ماه مارس به تصویب رسید.در ژانویه، محافظه کاران دانشجویان بین‌المللی را از آوردن اعضای خانواده خود نیز منع کردند، مگر اینکه در دوره‌های تحقیقاتی کارشناسی ارشد شرکت کنند.

حزب کارگر برنامه‌هایی را برای بهبود حقوق و شرایط مهاجران در بخش مراقبت‌های اجتماعی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر