صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

جان اونسوی: استفاده از مکمل برای شناگران زیر ۱۵ ممنوع است/ حضور والدین بر سر تمرینات مشکل ساز است

مدیر فنی تیم‌های ملی شنای ایران تاکید کرد: شناگران زیر ۱۵ سال به هیچ وجه نیازمند مکمل نیستند و نیروی لازم برای تمرین و مسابقه را باید از طریق منابع غذایی دریافت کنند و استفاده از مکمل باید ممنوع شود.
کد خبر : 926711

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین اردوی تیم ملی شنای امید ایران در سمنان برگزار شد. محمد بیداریان مدیر کارگروه جوانان شنای فدراسیون و سرپرست این تیم در اردوی سمنان پیرامون اردو گفت : ۱۴ شناگر از سراسر کشور به همراه مربیانشان و همچنین چهار شناگر از استان میزبان در اولین اردوی تیم ملی شنای امید ایران حضور داشتند. یکی از محاسن این اردو، حضور « جان اونسوی» مدیر فنی تیم‌های ملی شنا بود که از نزدیک آشنایی لازم را با نحوه کار شناگران و مربیان، پیدا کند و در طول تمرینات موارد تکنیکی را با شناگران و مربیان مطرح می‌کردند.

وی تصریح کرد: در قالب یکی از برنامه‌های این اردو، نشستی با حضور حمید اسکندریون رئیس کمیته فنی شنا و مربیان مدعو برگزار شد و یکی از شاخصه‌های این نشست، طرح برخی از نکات مهم، کلیدی و تاثیرگذار برای مسیر توسعه و تعالی شنای ایران بود از جمله تاکید بر عدم حضور والدین بر سر تمرینات فرزندان خود همچنین تاکید صریح بر ممنوعیت استفاده از مکمل‌ها برای شناگران رده‌‌ی سنی زیر ۱۵ سال که بصورت ویژه مورد توجه و تمرکز «جان اونسوی» قرار داشت.

«جان اونسوی» معتقد است که برای مسیر رشد و تعالی شنای ایران باید تغییر نگاه صورت گیرد و در این زمینه تاکید ایشان ممنوعیت مکمل‌ها برای شناگران رده سنی زیر ۱۵ سال بود و در این زمینه بیان کرد که مواد مورد نیاز برای شناگران این سن باید از طریق تغذیه روزانه تامین شود و به هیچ وجه استفاده از مکمل نیاز نیست و هر شناگر با یک آزمایش خون می‌تواند زیر نظر پزشک، از کمبودهای خود آگاهی پیدا کند و از طریق تغذیه و بدون استفاده از مکمل‌ها، آن را تامین کند. همچنین حضور والدین بر سر تمرینات سبب عدم تمرکز شناگران بوده و دخالت آن‌ها در تمرینات مشکل ساز است. 

بیداریان در بخش دیگری از سخنانش به نظر جان اونسوی در خصوص کاهش رکورد شناگران در ماده‌‌های استقامت اشاره و توضیح داد : مدیر تیم ملی معتقد است شناگران استقامت برای کاهش رکوردهای خود باید سریعتر شنا کردن را بیاموزند تا در رکورد مسافت‌های بلند، این سرعت به استقامت آن‌ها و کاهش رکورد منجر شود.

محمد بیداریان از نگاه رئیس فدراسیون و کمیته فنی برای فعال شدن مجدد کارگروه جوانان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جوانان شناگر بتوانند در آینده در قالب تیم های ملی بزرگسالان قرار بگیرند. برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی برای بازی‌های داخل سالن آسیا در هفته سوم مردادماه در اصفهان همچنین مسابقات جام آزادی که در سه رده سنی در استخر آزادی تهران برگزار می‌شود به عنوان دو رویداد مهم پیش روی برای شناگران است و امیدوارم این رویدادها با حضور جان اونسوی دستاورد خوبی برای شنای ایران داشته باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر