صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی در پروژه آبزیان دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی در پروژه آبزیان این دانشگاه عنوان کرد: هنوز موفق نشده‌ایم مجوز‌های استانی را اخذ کنیم.
کد خبر : 926676

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه بررسی ردیف‌های بودجه‌ای استان بوشهر در تهران با حضور دکتر طهرانچی گفت: ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شده برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با انجام اصلاحاتی تصویب شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: ردیف‌های بودجه‌ای به‌منظور تأیید در این جلسه ارائه می‌شود که یکی از الزامات برای بوشهر، ساخت مجتمع آموزشی به‌منظور یکپارچه‌سازی محیط‌های اداری، آموزشی، فرهنگی و کارگاهی در شهر بوشهر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه به‌دلیل بُعد مسافت مجتمع بزرگ آموزشی واحد بوشهر با شهر بوشهر، در شرایط کنونی این مجتمع مورد استفاده قرار نداشته و دانشگاه را با کمبود زیرساخت مواجه ساخته است، ادامه داد: نقطه هدف فعالیت‌های دانشگاه برای سال مالی آینده (شهریور ۱۴۰۳ تا مرداد ۱۴۰۴)، ساخت مجموعه‌ای یکجا با استاندارد‌های اجرایی و زیرساختی به روز است تا پاسخگوی نیاز‌های دانشگاه در تمامی زمینه‌ها باشد.

رازقی بیان کرد: تأمین بودجه ساخت مجتمع جدید دانشگاه از محل تبدیل به احسن کردن ابنیه و املاک فرسوده و با کارایی کم برای دانشگاه خواهد بود.

وی از کسب مجوز‌های لازم از سازمان مرکزی دانشگاه با توجه به ضرب‌الاجل سازمان به‌منظور بهبود شرایط اداری و آموزشی دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم بوشهر و برندی معتبر برای استان بوده؛ از این رو نیازمند حمایت همه‌جانبه استانداری، شهرداری، اداره مسکن و شهرسازی، اداره آب و برق و تمامی نهاد‌های پای کار نظام و انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هیئت رئیسه دانشگاه در حال رایزنی‌های مشاوره‌ای و برآورد‌های مالی انجام این مهم است، توضیح داد: برآورد زمانی ما برای انجام پروژه دو سال است.

رازقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حضور ۱۷ هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: از این تعداد نزدیک به ۷ هزار دانشجو در بوشهر هستند که با توجه به افق دانشگاه برای سال آینده درراستای دستیابی به ۱۰ هزار نفر برای بوشهر و ۲۰ هزار نفر برای استان بوشهر، بهبود زیرساخت‌ها ضروری است، ضمن اینکه هفت رشته جدید کارشناسی ارشد برای سال آینده در استان بوشهر مورد تصویب قرار گرفته است.

وی از پرداخت ۶ میلیارد تومان مطالبات و دیون دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر علاوه بر پرداخت‌های جاری و موظفی در دوره حضور ۹ ماهه خود در استان خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه در استان بوشهر با توجه به شرایط فوق‌العاده جای کار بسیار وجود دارد، تشریح کرد: برخی ناهماهنگی‌ها میان نهاد‌های ذیربط، انجام امور را با چالش و کُندی مواجه ساخته، به‌عنوان مثال مجوز سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی از محل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای اختصاص به آبزیان در استان بوشهر کسب شده، اما هنوز دانشگاه نتوانسته مجوز‌های استانی ایجاد را اخذ کند.

رازقی با بیان اینکه متر به متر استان بوشهر مستعد درآمدزایی است، ادامه داد: در طرح آمایش بوشهر مشخص شده که درآمد سرانه این استان در کشور در رده نخست است. ۹۳۰ کیلومتر مرز آبی بوشهر و نزدیک به ۲۰ درصد مرز آبی کشور است.

وی افزود: شهرستان دشتستان رتبه یک برداشت خرما را در شهرستان‌های کشور دارد، درباره معادن استان بوشهر هم باید گفت، وسعت و مرغوبیت مثال‌زدنی دارند، به‌طوری که نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی نیز که زبانزد است، تمامی این ظرفیت‌ها و خدمات جانبی، آماده بهره‌برداری بیشتر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نماینده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی با بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های اجرایی و کلان کشور است و فضای همکاری، تعاملی و فعالیت باز است و تنها نیازمند گشایش در امور و ایجاد انگیزه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر