صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۳۸ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

تازه‌ترین ارزیابی اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

جامعه اطلاعاتی آمریکا در تازه‌ترین براورد خود می‌گوید که ایران در موقعیت بهتری برای رسیدن به سلاح هسته‌ای قرار دارد، اما قصدی برای ساخت آن ندارد.
کد خبر : 926664

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز جمعه گزارش داد که جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این باور است که ایران در حال حاضر در موقعیت بهتری برای پیگیری یک برنامه هسته ای نظامی قرار دارد اما هنوز هیچ گامی در این راستا بر نداشته است.

آنگونه که از این گزارش برمی‌آید، جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است ایران در حال حاضر روی ساخت سلاح هسته‌ای کار نمی‌کند، اگرچه تحقیقاتی را دنبال می‌کند که این کشور را در موقعیتی بهتر برای شروع برنامه تسلیحات هسته‌ای قرار داده است.

با این حال، جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است که رهبر عالی ایران برنامه‌ای برای از سرگیری برنامه هسته‌ای این کشور ندارد.

پیش از این نیز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در مجمع امنیتی «آسپن» به خبرنگاران گفته بود: من تصمیمی از سوی ایران برای حرکت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای ندیده‌ام. اگر آنها شروع به حرکت در این مسیر کنند، یک مشکل جدی با آمریکا پیدا خواهند کرد.

سالیوان مدعی شد که آمریکا از زمان حملات متقابل ایران و اسرائیل، متوجه «افزایش اظهارنظرهای علنی مقام های ایرانی در مورد احتمال ساخت سلاح هسته‌ای و جدید بودن این نوع موضع‌گیری شده است.»

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست امنیتی گفت که واشینگتن برای مسآله هسته ای ایران راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهد. 

وزیر خارجه دولت بایدن  ضمن تأکید بر اینکه ایران سلاح هسته‌ای تولید نکرده، با تکرار ادعاهای پیشین آمریکا گفت: ایران به جای اینکه حداقل یک سال با ظرفیت تولید اورانیوم برای یک سلاح هسته ای فاصله داشته باشد، اکنون احتمالاً یک یا دو هفته تا انجام این کار فاصله دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر