صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۳ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
در خطبه‌های نماز جمعه تهران

آیت‌الله خاتمی: اینکه کی، کجا و چگونه بزنیم بر اساس تدبیر ما است/ رژیم صهیونیستی در ترس و دلهره بماند

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیری فرمودند مبنی بر اینکه خونخواهی شهید «هنیه» را وظیفه می‌دانیم، پس رژیم صهیونیستی بداند که انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت.
کد خبر : 926629

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد.

 آیت الله سید احمدخاتمی در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: فردی به سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) نامه نوشت تا او را در دو جمله نصیحت کند، اباعبدالله پاسخ داد هر فردی که کاری را با نافرمانی خدا پیش ببرد به آنچه که امید دارد از دست می‌دهد و از آنچه بیم دارد زودتر به سراغش خواهد آمد. به عبارتی اگر با خداوند رفیق باشیم به آنچه که مصلحت ما است خواهیم رسید.

وی با اشاره به ماه صفر افزود: پس از واقعه عاشورا تلاش برای کشتن اسرای کربلا بود ولی افشاگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مانع از آن شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون امام حسین (ع) تاکید کرد: دفاع مقدس، حماسه مدافعان حرم، حماسه مقاومت اسلامی مدیون امام حسین (ع) است و کشور را عشق به حسین (ع) نگاه داشته و ۱۴ قرن است این روند ادامه دارد.

آیت الله خاتمی در خطبه دوم خود، فضلیت را از نظر امام حسین (ع) نگاه داشتن زبان عنوان کرد و افزود: نیکی به دیگران فضیلت است و از نظر امام حسین(ع) گفتن آنچه که به شما مربوط نمی‌شود، نقصان و نگفتن آن فضیلت است.

وی با اشاره به پیروزی برخی از نمایندگان کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تصریح کرد: ما پیروزی هر چه بیشتر نمایندگان ایران در المپیک را از خداوند متعال خواستاریم تا پرچم کشور را بیش از پیش به اهتزاز درآورند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اربعین حسینی (ع) امسال تاکید کرد: پیاده روی اربعین موهبت خداوند به دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) است و همه آنهایی که از نجف به کربلا تعداد هزار و ۵۰۰ عمود را با عشق و گاهی گریه طی می‌کنند، باید به این راهپیمایی مقدس و معنادار افتخار کنند.

آیت الله خاتمی یادآور شد: سال گذشته ترافیک زیادی در مسیر راهپیمایی اربعین بود و تمام شهرهای مسیر راهپیمایی برای پذیرایی از زائران بسیج شدند که باید از همه آنها و کشور عراق قدردانی کرد.

حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) خبرنگاران کربلا برای برملا کردن نقشه شوم یزید بودند

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: مسئله خبرنگاران و رسانه‌ها باید جدی گرفته شود. در تمام دنیا فکر، فرهنگ و رفتار را در جامعه، خبرنگاران و رسانه‌ها رقم می‌زنند. ایام ماه صفر هم ایام خبرنگاران حماسه بزرگ عاشوراست و به قول شاعر «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.»

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نقشه شوم یزید که می‌خواست جنایت کربلا را کتمان یا اهل بیت پیامبر (ص) و یارانش را خارجی قلمداد کند، افشا و برملا کردند.

وی بیان داشت: حضرت زینب (س) به کوفیان گفت بدانید که ما خارجی نیستیم و اسیران آل پیغمبریم. به عبارت دیگر خبرنگارانی که در مسیر حقیقت حرکت می‌کنند، نقش مهمی در جهاد تبیین دارند و امروز هم در همین جهاد تبیین خبرنگاران زیادی در غزه به واسطه جنایت صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران از خبرنگاران خواست در حرفه خود امانتداری و وفاداری به حقیقت را رعایت کنند و حقایق را به صورت امانتمدارانه بنویسند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران اظهار کرد: این جنایت و جنایت‌هایی که در غزه در حال انجام است، نشان دهنده قاتل، مفسد و محارب بودن رژیم صهیونیستی است و مرگ بر اسرائیل حق این رژیم است. همچنین هیچ تردیدی نیست جنایات بیش از ۱۰ ماه صهیونیست‌ها در غزه با مباشری آمریکا انجام می‌شود و اگر این رژیم مستکبر، حامی جنایتکاران صهیونیستی نبود، بیش از ۴۰ هزارنفر  از فلسطینیان به شهادت نمی‌رسیدند.

رژیم صهیونیستی بداند انتقام خون شهید هنیه را خواهیم گرفت

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا شریک جنایات در غزه و  شهادت هنیه هستند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شهادت این شهید تعبیری عنوان فرمودند مبنی بر اینکه خونخواهی برای شهادت این مجاهد را وظیفه می‌دانیم و رژیم صهیونیستی بداند انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اما ما نظام با تدبیری هستیم و اینکه کی، کجا و چگونه بزنیم بر اساس تدبیر ما است و باید رژیم صهیونیستی تا آن زمان مدام در ترس و دلهره باشد ولی بداند در زمان و مکان مناسب انتقام خواهیم گرفت.

وی با اشاره به انتخاب یحیی سنوار به عنوان رهبر سیاسی حماس گفت: انتخاب سنوار تودهنی محکمی به رژیم صهیونیستی بود و او بیش از ۲۰ سال در زندانی صهیونیست‌ها بوده و به صهیونیست‌ها گفته روزی ما، شما صهیونیست‌ها را به اسیری خواهیم گرفت و این شرایط نشان می‌دهد جبهه مقاومت تا پیروزی پیش خواهد رفت.

مجلس و دولت معیارهای رهبر معظم انقلاب را در انتخاب وزرا مدنظر قرار دهند

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم اظهار داشت: در این روزها انتخاب اعضای کابینه دولت توسط رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد و رهبر معظم انقلاب برای اعضای کابینه ویژگی‌هایی از جمله امین، صداقت، متدین، معتقد به جمهوری اسلامی، ایمان، امید به آینده، پاکدستی، نداشتن سابقه سوء، کارآمدی و حزبی نبودن را برشمردند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: تشکیل کابینه‌ای با چنین صفاتی به نفع نظام است. اگر این اتفاق رخ ندهد دچار خسارت خواهیم شد اما به دولت و مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزرا طبق معیارهای گفته شده رهبر معظم انقلاب خوشبین هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر