صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

2 ماه دیگر عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای بررسی می‌شود

در دیدار ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه با ایگور مورگولوف، معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه روسیه، همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 92662

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، رحیم‌پور افزایش تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور طی چند ماه گذشته و توافقات به عمل آمده را قابل توجه توصیف کرد و برنامه‌های در دستورکار طرفین به منظور تقویت مناسبات در ابعاد مختلف را تشریح کرد.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی دیدار سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو، این نشست را در جهت افزایش همکاری‌های و تقویت صلح و ثبات منطقه خواهد بود.


معاون وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از رایزنی‌های اقتصادی بین ایران و روسیه و اسناد امضا شده به ویژه موافقتنامه گمرکی و ایجاد کریدور سبز برای تسهیل تبادل تجارت دوجانبه، از تقویت مناسبات اقتصادی با روسیه استقبال کرد.


ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روابط دو کشور را رو به جلو و امیدوار کننده توصیف کرد و با اشاره به توافقات سیاسی و اقتصادی که طی ماه‌های گذشته به دست آمده است، نسبت به ارتقای همه جانبه مناسبات دوجانبه ابراز خوشبینی کرد.


معاون وزیر امورخارجه روسیه با اعلام حمایت صریح این کشور از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، ابراز امیدواری کرد که این موضوع در نشست آتی این سازمان در مرداد ماه سال جاری در تاشکند مطرح شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر