صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

زارعی: ملت‌های مسلمان اجازه ندهند عملیات ترور در منطقه عادی‎‌سازی شود

کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران هشدار داد: اگر عملیات ترور رژیم صهیونیستی عادی‌سازی شود، دایره ترور مقامات محور مقاومت و حامیان آنان در سطح جامعه اسلامی گسترش می‌یابد.
کد خبر : 926619

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: صحنه جنگ غزه در یک طرف محاصره کامل زیر بمباران کامل و تهی از امکانات، در حال رقم خوردن است و در طرف دیگر رژیم جنایتکاری وجود دارد که از حمایت‌های همه جانبه غرب برخوردار است. طی ۱۰ ماه گذشته حداقل ۱۲۰ کشتی بزرگ سلاح از سمت غرب به رژیم صهیونیستی تحویل داده شده است؛ همچنین بیش از ۲۰۰ هواپیمای باری حامل سلاح به خصوص تسلیحات کشتار جمعی در اختیار اسرائیل قرار گرفته است. خود اسرائیلی‌ها اعلام کردند ۹۶ درصد این سلاح‌ها آمریکایی است.

وی ادامه داد: آمریکا قضات و کشورهای عضو دادگاه لاهه را تهدید کرد که اگر احکام این دادگاه را علیه نتانیاهو به اجرا بگذارند از دیوان اخراج می‌شوند. در چنین صحنه‌ای اسرائیل باید پیروز می‌شد و مقاومت فلسطین شکست می‌خورد اما آنچه مشاهده شد تحقق وعده الهی بود که ان شاء الله جهادگران فلسطینی با حمایت الهی بر دشمنان پیروز خواهد شد. بنابر تحلیل اسرائیلی‌ها رژیم صهیونیستی جنگ را به حماس باخته است.

وی تأکید کرد: منطقه ۳۶۰ کیلومتری غزه سه بار از طریق بمب‌ها و تجهیزات جنگ افزاری شخم خورده است اما رژیم غاصب اشغالگر نتوانسته جنگ را به نفع خودش تمام کند، به همین دلیل تئوری بن گوریون مبنی بر توسعه جنگ به سایر کشورها را دنبال می‌کنند. عملیات ترور از لبنان شروع شد و بعد از عراق به ایران و یمن توسعه یافت. عملیات ترور اعتراف به شکست راهبرد نظامی اسرائیل طی ۱۰ ماه گذشته بود.

وی افزود: ملت‌های مسلمان طبق بیان سید حسن نصرالله باید ضربه‌های پی در پی به این رژیم وارد کنند و اجازه ندهند که عملیات ترور در منطقه عادی‌سازی شود. اگر عملیات ترور همچون عملیات تخریب کلیه بیمارستان‌های غزه عادی سازی شود دایره ترور مقامات مقاومت و حامیان آنان در سطح جامعه اسلامی گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: راهبرد آمریکا از ابتدای جنگ غزه پیروزی رژیم صهیونیستی بوده است. آمریکا امروز به این جمع‌بندی رسیده است که امکان پیروزی رژیم صهیونیستی از طریق جنگ نیست به همین دلیل عملیات ترور را در دستور کار قرار داده اند. به همین دلیل در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل که به دعوت ایران برای رسیدگی به ترور شهید هنیه تشکیل شد، نماینده آمریکا در قامت نماینده اسرائیل ظاهر شد و از این ترور حمایت کرد و آن را حق اسرائیل برای دفاع خودش توصیف کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها ۶۲ درصد از مردم آمریکا رژیم صهیونیستی را قادر به پیروزی در جنگ غزه نمی‌دانند. با اینکه خودشان عملیات ترور را راه انداختند اما این عبارت را در افکار عمومی راه انداختند که با «تنش نمی‌توان به نتیجه رسید.» آمریکایی‌ها با این سخنان دنبال کلاه گذاشتن بر سر مردم جهان هستند. آنان فرزندان غیور اسلام را به شهادت رساندند و حالا به کاهش تنش‌ها دعوت می‌کنند. تنها با کوبیدن سر جنایتکاران به سنگ منطقه هست که می‌توان جنایتکاران را سر جایشان نشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر