صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

استقبال باقری از ابتکار سومالی برای فراهم کردن مقدمات احیای روابط

سرپرست وزارت خارجه با استقبال از احیای رابطه تهران-موگادیشو گفت: کشور‌های اسلامی باید روابط خود را در راستای منافع و مصالح مشترک و مقابله با دشمنان جهان اسلام تقویت کنند.
کد خبر : 926583

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «احمد معلم فقی» وزیر خارجه سومالی در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار با استقبال از ابتکار دولت سومالی برای فراهم کردن مقدمات احیای روابط دو کشور، تأکید کرد: ما معتقدیم که کشور‌های اسلامی باید روابط خود را در راستای منافع و مصالح مشترک و مقابله با دشمنان جهان اسلام تقویت کنند و ما هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با کشور‌های آفریقایی نداریم.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات ۱۰ ماه گذشته دشمن صهیونیستی و کشتار مردمی بی‌گناه و بی‌سلاح با پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی تآکید کرد: تجربه ثابت کرده اسرائیل نه‌ تنها تهدیدی برای مردم فلسطین، بلکه تهدیدی برای همه امت اسلامی است و کشور‌های اسلامی باید صدا و سیاست و اقدام عملی در قبال تهدید رژیم صهیونیستی داشته باشند.

وزیر خارجه جدید سومالی نیز با ابراز خرسندی از فراهم شدن فرصت این دیدار، موضع این کشور در حمایت از مسأله فلسطین را تشریح و تجاوزات اسرائیل علیه حاکمیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و مراتب تسلیت خود را به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه ابراز داشت.

وی تأکید کرد: ما نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسأله فلسطین و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را ارج می‌نهیم.

وزیر امور خارجه سومالی همچنین با قدردانی از حمایت‌های ایران از ثبات و امنیت سومالی در مقابله با پدیده شوم تروریسم، گفت که کشورش درصدد توسعه و تعمیق روابط موگادیشو- تهران و گشایش صفحه جدیدی در روابط دو کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر