صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
اسرائیل در وحشت به تمام معنا به سر می‌برد؛

الحوثی: هیچ ارعاب یا فشاری نمی‌تواند تصمیم به پاسخگویی ایران و جبهه مقاومت را منصرف کند

رهبر انصارالله یمن با تأکید بر اینکه بالاترین سطوح رهبری جمهوری اسلامی ایران بر پاسخ به ترور شهید هنیه تأکید کرده اند و هیچگاه نمی‌توان از حادثه‌ای که اتفاق افتاد، چشم‌پوشی کرد، گفت: هیچ ارعاب یا فشاری نمی‌تواند تصمیم به پاسخگویی را منصرف کند. تلاش‌های مستمر آمریکا و اروپا و برخی رژیم‌های عربی برای مهار پاسخ جریان دارد.
کد خبر : 926546

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) پیرامون آخرین تحولات منطقه اظهارکرد: جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن فرمانده اسلامی شهید اسماعیل هنیه و فرمانده جهادی فؤاد شکر، بر کل اوضاع منطقه سایه افکنده است. جنایات اخیر دشمن، رهبران ملت و بزرگ مردان امت اسلامی را هدف گرفته است که نقش برجسته‌ای در حمل پرچم جهاد و مقابله با دشمن اسلام و مسلمین دارند.

وی ادامه داد: تحولات اخیر بر کل اوضاع سایه افکنده است و نبرد با دشمن اسرائیلی در اوج است.  ترور مجرمانه شهید هنیه با انسجام کامل جنبش مقاومت اسلامی حماس مواجه شد، در حالی که هدف دشمن خدشه دار کردن استواری و ثبات این جنبش و تأثیرگذاری بر قدرت تصمیم‌گیری آن بود.  حماس به فعالیت و انسجام خود ادامه داده و با وجود بزرگ بودن جنایت ترور شهید هنیه، هیچ موردی مبنی بر اختلاف، ضعف و عقب‌نشینی از مواضع این جنبش ظاهر نشده است.  گردان‌های قسام علیرغم این جنایت بزرگ، با اثربخشی و انسجام کامل و شایستگی بالا به انجام وظایف جهادی خود ادامه دادند.

الحوثی تصریح کرد: حماس از انتخاب برادر مجاهد بزرگ یحیی السنوار به جانشینی شهید اسماعیل هنیه خبر داد و او انشاءالله بهترین جانشین برای شهید هنیه است.  انتخاب رهبر بزرگ یحیی السنوار به اتفاق آرا که دشمن و دوست او را به استواری، استقامت، مهارت و شایستگی رهبری می‌شناسند، به خودی خود پیام مهمی برای دشمن اسرائیلی است.  انتخاب این فرمانده بزرگ، تأکید آشکار بر ثبات در جهاد، تداوم مواضع و استواری در اصول اولیه است.

دبیرکل انصارالله با اشاره به جبهه جنوب لبنان خاطرنشان کرد: جبهه حزب الله ضمن تاکید بر اجتناب ناپذیر بودن پاسخگویی به هدف قرار دادن فرمانده «فواد شکر» و تجاوز به ضاحیه بیروت، عملیات پشتیبانی خود را از مقاومت غزه با اثربخشی بالا و ضربات قوی و کیفی ادامه داد.  دشمن اسرائیلی پس از تشدید خطرناک تنش‌ها، در وحشت شدید به تمام معنا به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: بالاترین سطوح رهبری جمهوری اسلامی ایران بر پاسخ به ترور شهید هنیه تأکید کرده اند و هیچگاه نمی‌توان از حادثه‌ای که اتفاق افتاد، چشم‌پوشی کرد. همچنین پاسخ به تجاوز اسرائیل که مخازن سوخت بندر حدیده را هدف قرار داد، حتمی و انشاءالله در راه است. تاخیر در پاسخ محور مقاومت به تشدید تنش اسرائیل، یک موضوع کاملا تاکتیکی و با هدف تاثیرگذاری پاسخ بر دشمن در ازای تدارکات آن است. دشمن اسرائیلی می‌داند که پاسخ اجتناب ناپذیر است و عقب نشینی از آن امکان ندارد و در حال فراهم کردن تدارکات تحت نظارت آمریکا و غرب و برخی رژیم‌های عربی برای واکنش به این پاسخ است. هیچ ارعاب یا فشاری نمی‌تواند تصمیم به پاسخگویی را منصرف کند.  تلاش‌های مستمر آمریکا و اروپا و برخی رژیم‌های عربی برای مهار پاسخ جریان دارد.

الحوثی ادامه داد: تماس‌ها، پیام‌ها و میانجی‌ها از تلاش برای متقاعد ساختن جمهوری اسلامی برای اینکه پاسخش محدود، معمولی و بی‌اثر باشد، متوقف نشده است.  تلاش‌ها برای ارعاب و وسوسه جمهوری اسلامی ایران با شفافیت و صراحت کامل تهران مواجه شده است، زیرا موضوع با تعرض به شرافت جمهوری اسلامی از طریق هدف قرار دادن مهمان آن در ارتباط است. جبهه پشتیبانی جنوب لبنان، یمن و عراق از غزه ادامه دارد و موضوع پاسخگویی به تجاوزات رژیم اشغالگر، اجتناب ناپذیر و بدون تردید است.

رهبر انصارالله همچنین گفت: برخی از رژیم‌های عربی حداقل می‌توانند همکاری با دشمن اسرائیلی را متوقف کنند، این در حالی است که چهار رژیم عربی و همچنین برخی رژیم‌های اسلامی تا حد زیادی با تل‌آویو همکاری می‌کنند. یک اجمن خیریه یا موسسه کوچک می‌تواند بیانیه‌ای بهتر از سازمان همکاری اسلامی در مورد جنایات ترور رژیم اشغالگر صادر کند.

الحوثی اضافه کرد: برخی‌ها با خراش برداشتن گوش ترامپ همدردی کردند، ولی حتی بیانیه‌ای در محکومیت جنایت هدف قرار دادن یک رهبر بزرگ اسلامی صادر نکردند.  برخی رژیم‌های عربی هنوز گروه‌های فلسطینی به رهبری قسام، حماس، گردان‌های قدس، جهاد اسلامی و بقیه مجاهدین را تروریست می‌دانند. هولناک‌ترین جنایات نسل‌کشی که توسط دشمن اسرائیلی انجام می‌شود، از نظر برخی رژیم‌های عربی، سزاوار آن نیستند که به عنوان جنایت و تروریسم توصیف شوند.

وی اظهار داشت: حمایت از ملت فلسطین برای محور قدس، جهاد و مقاومت، افتخاری بزرگ و وظیفه همه امت است.  وای به حال کسانی که مجاهدان در نوار غزه را تنها گذاشتند و علیه آنها توطئه کردند، وای به حال همه حیله گران که از پشت خنجر می‌زنند وه با رسانه، پول و مواضع خود به دشمن خدمت می‌کنند.  گسترش رویداد‌ها به سمت جنگ منطقه‌ای یا چیزی کمتر، به نفع دشمن اسرائیلی نیست.  تلاش دشمن برای گسترش دایره رویداد‌ها پس از تکیه بر راهبرد او بر تنها هدف قرار دادن مردم فلسطین، به نفع مردم و مقاومت فلسطین خواهد بود.  دشمن اسراییلی تاکنون در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده و در آینده ضرر بیشتری خواهد کرد و شکست خواهد خورد.

سید عبدالملک همچنین گفت: حملات راکتی و توپخانه‌ای و نفوذ حزب‌الله با پهپاد‌ها تأثیر بسیار مهمی بر دشمن اسرائیلی دارد.  محافل دشمن اکنون حملات حزب الله را یک چالش استراتژیک بی سابقه برای اسرائیل می‌دانند. تصمیم در جبهه پشتیبانی عراق برای ادامه حمایت از غزه و عملیات ضدصهیونیستی ادامه دارد.  بیشتر عملیات‌های ما در مسیر اقیانوس هند و در فاصله بیش از هزار کیلومتری و دریای مدیترانه و اعماق فلسطین اشغالی بیش از دو هزار کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به عملیات‌های ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن افزود: این هفته، ما عملیاتی را با ۱۶ موشک بالستیک و پهپاد انجام دادیم که مهمترین آنها هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و سرنگونی یک هواپیمای MQ-۹ بود. ما در چارچوب جبهه پشتیبانی از غزه تا کنون ۱۷۷ کشتی را هدف قرار داده‌ایم.  با کاهش حرکت کشتی‌های مرتبط با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها یا حمل کالا برای دشمن صهیونیستی، تنش‌آفرینی‌های دشمن به حداقل رسیده است.  کاهش ترافیک کشتیرانی که دشمن از آن بهره‌برداری می‌کرد، یک پیروزی بزرگ برای نیرو‌های مسلح ما و جبهه حمایت یمن است.  

الحوثی تأکید کرد: دشمن به دلیل وسعت تاثیر عملیات پشتیبانی در جبهه یمن، به تمام معنا در مضیقه است. یکی از نتایج اعلام شده و صریح عملیات پشتیبانی ما، ورشکستگی بندر ام الرشراش بود که گزارش رسانه‌ها حاکی از اختلال کامل آن است.  در توسعه فناوری‌ها، ما به چیزی نیاز داریم که به غلبه بر توانایی‌های پنج طرف به رهبری آمریکا و دیگر رژیم‌های عربی و سپس دشمن کمک کند.

دبیرکل جنبش انصار الله یمن در پایان سخنرانی خود گفت: مردم فلسطین و مجاهدان عزیز نسبت به خروج میلیونی مردم یمن واکنش مثبت نشان می‌دهند و احساس می‌کنند که حمایت واقعی از آنها صورت گرفته است. تظاهرات مستمر میلیونی همزمان با جنایات اسرائیل در هدف قرار دادن شهدای ملت، در تاریخ سابقه نداشته و صفحه‌ای روشن و افتخارآمیز برای مردم عزیز ما خواهد بود. مردم عزیز ما به تظاهرات و فعالیت‌های مختلف از جمله بسیج نظامی و ... ادامه می‌دهند.  فردا جمعه روز تأکید بر وفاداری، استواری و ارائه پیام حمایت و پشتیبانی از برادر مجاهد بزرگ یحیی السنوار، مجاهدین گردان‌های القسام و برادران جنبش حماس و تمام فلسطینیان و همه گروه‌های فلسطینی است.  حضور در این مرحله برای ارائه پیام‌های حمایت و کمک و تأکید بر وفاداری و استواری مهم است، زیرا ما در اوج نبرد هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر