صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
المپیک پاریس| به روز رسانی

علیپور با بغض: تنهایی جنگیدم اما نشد/ پاداش رئیس کمیته ملی المپیک به پاس تلاش جانانه رضا علیپور

ملی پوش سنگ نوردی کشورمان گفت: شرمنده همه مردم هستم، خیلی تلاش کردم، نشد.
کد خبر : 926512

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا علیپور سنگ نورد کشورمان در رقابت با حریفانش با چند صدم ثانیه اختلاف از رسیدن به مدال بازماند و در رده چهارم قرار گرفت.

علیپور موفق شد رکورد 4 ثانیه و 84 ثبت کند که بهترین رکورد او به شمار می رود. وی در حالی که نمی توانست جلوی اشک هایش را بگیرد، درباره این رقابت اظهار داشت: شرمنده همه مردم هستم، خیلی تلاش کردم، نشد دیگه. تنهایی جنگیدم و نشد.

وی افزود: همه تلاشم را کردم. یک سال، یک شب راحت نخوابیدم. تنهایی،  نه مربی دارم، هیچ کسی را ندارم. تک و تنها. روز آخر هم دچار مصدومیت شدم و تاندون دستم نصفش پاره شد. نه مدال نقره، نه برنز و نه چهارمی برایم هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: این حرف ها را از غرور نمی زنم. من دارنده 21 مدال سنگ نوردی جهان هستم و افتخاراتم و مدال هایم از همه این سنگ نوردان حاضر در  المپیک بیشتر است. می خواهم یک چیزی بگویم. در انتهای عمق وجودم همه تلاشم را کردم و نشد دیگر. می خواستم برای ایران و مردمم افتخار قهرمانی المپیک را بیاورم اما نشد.

وی افزود: 9 صدم ثانیه با رکورد جهان فاصله دارم. من 4 سال رکورددار جهان بودم. شرمنده هستم، هر طور بگویم جمع نمی شود.من قهرمان جهان هستم و قهرمان بازی های آسیایی هستم. چهارمی برای من توجیه نیست. من انتظار طلا داشتم. 

علیپور در شرایطی که با بغض صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: تنهایی جنگیدم. به خاطر یک باخت می گفتند، علیپور تمام شد. خیلی بی معرفت هستند. همه مردم کشورمان ایران را دوست دارم. خاک پای همه مردم ایران هستم. شرمنده هستم و نشد.

پاداش رئیس کمیته ملی المپیک به پاس تلاش جانانه رضا علیپور

 رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به پاس تلاش خستگی‌ناپذیر رضا علیپور و رکورد شکنی اش در دیدار پایانی مسابقات سنگنوردی بازیهای المپیک پاداشی ویژه در نظر گرفت.

محمود خسروی وفا گفت: تلاش این جوان رعنای کشور را در بازدید از اردوی قزوین دیدم و شک ندارم او با غیرت ایرانی توانست جایگاه چهارمی المپیک را برای کشورمان بدست آورد.

وی ادامه داد: ضمن خسته نباشید به مجموعه فدراسیون کوهنوردی ، کادر فنی و شخص رضا علیپور پاداشی در خور برای رکوردشکنی ایران و تلاش خستگی ناپذیرش در نظر خواهیم گرفت.

در پایان این مسابقه رئیس کمیته ملی المپیک ایران طی تماس تلفنی  ضمن تبریک و خدا قوت به علیپور، از پرداخت پاداش ویژه به وی خبر داد.

اميني: پيش بيني ما فينال يزداني و بروكس بود/رمضان اف كشتي گير قدرتمندي است

احسان اميني در گفت و گو با خبرنگاران گفت:  فيناليست شدن حسن يزداني براي همه قابل پيش بيني بود.  پيش بيني ما رقابت حسن يزداني در فينال با  بروكس امريكايي بود كه خريف امريكايي از رسيدن به فينال بازماند.

مربي تيم ملي كشتي آزاد در خصوص رقابت يزداني با رمضان اف در فينال گفت:  قطعا او كشتي گير بسيار توانمندي هست كه توانست باروكس را شكست دهد.

وي تاكيد كرد: بي ترديد همه ما با برد هاي حسن يزداني لذت مي بريم و تلاش خواهيم كرد تا با طلاي او دل مردم را شاد كنيم.
اميني در خصوص اينكه آيا با حذف بروكس، يزداني در فينال استرس كمتري خواهد داشت، گفت: براي حسن فرق نمي كرد با چه كسي در فينال مسابقه دهد و براي حسن ارامش خودش مهم است.

وي در رابطه با اينكه آيا حسن يزداني امروز راحت امتياز از دست ندادع است، اظهار کرد: او در كشتي با حريف يوناني غافلگير شد اما مهمتر از امتياز از دست دادن توان حسن در جبران امتياز از دست رفته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر