صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

چنگدو چین میزبان بازی‌های جهانی کاراته شد

فدراسیون جهانی کاراته از برگزاری بازی‌های جهانی در چنگدو چین خبر داد.
کد خبر : 926486

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوازدهمین دوره بازی‌های جهانی در حالی  قرار است در چنگدو چین برگزار شود که کاراته همواره جایگاه ویژه‌ای در این رویداد داشته به طوری که از ابتدا به عنوان یکی از ورزش‌های اصلی، پایه ثابت این رویداد محسوب می‌شد.

از زمان آغاز بازی‌های جهانی در سال ۱۹۸۱، کاراته رکن اصلی این بازی‌ها بوده و رقابت های این رشته در چنگدو قرار است طی روزهای ۸ و ۹ آگوست سال ۲۰۲۵ برگزار شود که انتظار می‌رود توجه علاقمندان به ورزش در سراسر جهان را به خود جلب کند. بازی‌های جهانی ۲۰۲۵ در مجموع شامل ۳۵ رشته ورزشی خواهد بود.

آخرین دوره بازی‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ در بیرمنگام آمریکا برگزار شد و کشورهای اوکراین، اسپانیا و مصر در صدر جدول توزیع مدال‌ قرار گرفتند. ساندرا سانچز از اسپانیا، آنجلیکا ترلوگا از اوکراین، یوسف بدوی از مصر و کازوماسا موتو از ژاپن از جمله ستارگان این رویداد در بیرمنگام بودند.

در حال حاضر سه ورزشکار در هر رده به عنوان سه کاراته کای برتر آخرین مسابقات جهانی موفق به کسب سهمیه این رویداد شدند که از کشورمان مهدی خدابخشی که در پیکارهای قهرمانی جهان به میزبانی مجارستان موفق به کسب نشان نقره وزن ۸۴- کیلوگرم شده بود حضور خود را در این دوره از پیکارها قطعی کرده است بقیه هشت ورزشکار در هر رده برای رقابت در چنگدو، در رده بندی که در ۳۱ مارس ۲۰۲۵ اعلام می شود، معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر