صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها (۱۳۰)؛

مهم‌ترین دلایل شکست استارتاپ‌ها

بازار سنجی نادرست، کمبود بودجه، فقدان تیم منسجم، رقابت زیاد، قیمت گذاری نادرست، کیفیتِ پایین محصول، فقدانِ مدل کسب و کار مناسب، عدم توجه به بازاریابی، توجه نکردن به مشتری و زمان سنجی نادرست از عوامل شکستاستارت آپها به شمار می روند.
کد خبر : 926443

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همه شنیده‌ایم و می‌دانیم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و کسانی که فعالیت استارت‌آپی را آغاز می‌کنند، نباید صرفاً به داستان موفقیت استارت‌آپ‌ها ی ایرانی یا جهانی دلخوش شوند و احتمال بالای شکست را فراموش کنند.

در این میان، آگاهی از دلایل شکست استارت‌آپ‌ها ، ممکن است تا حدی ریسک شکست را کاهش دهد. البته به شرطی که این دلایل را به شکل ریشه‌ای و عمیق درک کنیم و بتوانیم مصداق‌های آنها را در فضای کسب و کار خود تشخیص دهیم.

دلایل شکست استارت‌آپ‌ها

عوامل اصلی را می‌توان به عنوان دلایل شکست استارت‌آپ‌ها در نظر گرفت که ما در این‌جا آنها را به شکل فهرست‌وار مرور می‌کنیم.

بازار سنجی نادرست
کمبود بودجه
فقدان تیم منسجم
رقابت زیاد
قیمت گذاری نادرست
کیفیتِ پایین محصول
فقدانِ مدل کسب و کار مناسب
عدم توجه به بازاریابی
توجه نکردن به مشتری
زمان سنجی نادرست

انتهای پیام/

ارسال نظر