صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۴۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها (۱۲۶)؛

تعریف ایده برای کارآفرینی و کسب و کار چیست؟

ایده در حوزه های مختلف تعاریف متفاوتی دارد که برای کسب وکار همان جرقه ای است که می تواند یک استراتژی کلی برای ارزش آفرینی و یک طرح اولیه برای اجرا در ذهن افراد باشد.
کد خبر : 926391

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، واژهٔ «ایده» یکی از اصطلاحات کلیدی در کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار است و واضح است که بدون ایده نمی‌توان حتی یک قدم در مسیر کارآفرینی برداشت. به همین علت، بسیاری از صاحب‌نظران، ایده پردازی را نخستین مرحله از مراحل کارآفرینی در نظر می‌گیرند.

با وجودی که همه دربارهٔ اهمیت ایده صحبت می‌کنند و افراد بسیاری خود را ایده پرداز می‌دانند، اما تعریف ایده در ذهن همهٔ انسان‌ها یکسان نیست. ما بسته به موقعیت و جایگاه‌مان، کلمهٔ «ایده» را به شکل‌های متفاوتی تفسیر می‌کنیم.

ایده کسب و کار

وقتی از یک ایده برای راه اندازی کسب و کار حرف می‌زنیم، انتظار می‌رود یک فرصت اقتصادی را در بازار شناسایی کرده و در پاسخ به آن، ایده‌ای برای یک محصول (کالا، خدمت) به ذهن‌مان رسیده باشد.

هم‌چنین در همین مرحله ایده پردازی انتظار می‌رود یک استراتژی کلی برای ارزش آفرینی و یک طرح اولیه برای اجرا در ذهن داشته باشیم.

واضح است که استراتژی ارزش آفرینی و طرح اولیه قرار نیست کاملاً دقیق بوده و جزئیات فراوان داشته باشند. اما حداقل باید کلیات آنها مشخص باشد.

بسیاری از نکات و جزئیات مربوط به ایده‌ها را کاملاً می‌توان پیش از عملی کردن بررسی و ارزیابی کرد. حدس زدن دام‌ها و خطرات، و ضعف‌های احتمالی در مرحلهٔ پیاده سازی، هزینه‌های مادی و غیرمادی کارآفرینی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر