صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
گزارش آنا به مناسبت ۱۷ مرداد؛

خبرنگاران با درآمد ۴۰ میلیون تومانی چه می‌کنند؟! +فیلم

خبرگزاری آنا به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار سراغ مردم و اهالی رسانه رفت، عجیب‌ترین بخش این گفت‌وگو هم مربوط می‌شود به اینکه برخی از مردم تصور می‌کردند خبرنگاران ماهانه بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد دارند!
کد خبر : 926385

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا کاظمی- به اعتقاد اکثر مردم، کار در معدن سخت‌ترین شغل دنیاست؛ اما برای رتبه دوم این فهرست، بین همه مشاغل اختلاف است. به اعتقاد اهالی رسانه، شغل خبرنگاری سختی‌های فراوانی دارد و به دلیل فشار بالا و استرسی که در آن مستتر است، قابلیت قرارگرفتن در رتبه دوم سخت‌ترین مشاغل دنیا را دارد، به‌خصوص وقتی راجع به خبرنگاری رویدادهایی مثل جنگ، یا حوادث طبیعی صحبت می‌کنیم. 

یکی از شیرین‌ترین نکاتی که این سختی را برای خبرنگاران قابل تحمل می‌کند، وقتی است که خبر، گزارش یا مصاحبه آنها با بازخوردهای قابل توجهی از طرف مردم و مخاطبان رسانه مواجه می‌شود.

هرچه مردم بیشتر درگیر اخبار باشند و پیگیر رسانه‌های داخلی، این شیرینی برای خبرنگاران هم بیشتر می‌شود؛ البته که برای جذب مخاطب و درگیرکردن مردم با اخبار، رسانه‌ها کار سختی دارند و باید با رقبای خارجی و شبکه‌های اجتماعی و... نیز بجنگند. 

به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، (روز خبرنگار) هم با مردم و هم با اهالی رسانه گفت‌وگو کردیم. از بهترین و بدترین خبری که در سال گذشته شنیدند گرفته تا بحث در مورد خبری که دوست دارند و ورود هوش مصنوعی به عرصه خبرنگاری و البته بحث جذاب درآمد خبرنگاران!

عجیب‌ترین بخش این گفت‌وگو هم مربوط می‌شود به جایی که برخی از مردم تصور می‌کردند خبرنگاران ماهانه بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد دارند! رقمی که با حقوقی که خبرنگاران دریافت می‌کنند بسیار فاصله دارد.

گزارش آنا به مناسبت روز خبرنگار را در ادامه تماشا کنید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر