صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

ضرورت پیگیری اجرای قانون برنامه وبودجه در خصوص کمیته تخصیص

خزانه دار کل کشور از ضرورت پیگیری اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه در خصوص کمیته تخصیص در بعد استانی خبر داد.
کد خبر : 926354

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید رحمت اله اکرمی در گردهمایی تخصصی معاونین نظارت مالی وروسای خزانه معین ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها ا اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار کرد: با توجه به تأخیر چند ساله در برگزاری این نشست به دلایل مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا و... برگزاری این جسله ضروری به نظر می‌رسید که خوشبختانه با پیگیری استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: باید از این فرصت بهره برد و مباحث مهم از طریق استان‌ها مطرح شود و موضوعات مختلف در قالب کارگروه‌های تعریف شده مطرح و جمع بندی شود.

اکرمی از اهمیت عضویت وزارت اقتصاد در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: عضویت وزارت اقتصاد در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی مطلب بسیار مهم است که از آن غفلت شده و باید در این خصوص تصمیم گیری و قانون اصلاح شود. بحث بر این است که اگر نهاد نظارتی تشکیل می‌شود باید افرادی در این نهاد حضور داشته باشند که در این زمینه مسئولیت دارند.

وی در خصوص کمیته تخصیص تصریح کرد: در مبحث تخصیص اجرای صحیح ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه اهمیت داشته و باید در بعد استانی نیز این مساله پیگیری شود.

خزانه دار کل کشور در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها در زمینه جا به جایی ذی حسابان بیان کرد: در گذشته به صورت مفصل صحبت شده و مزایا و معایب آن تشریح شده است. اکنون نیز استدلال‌ها باید استماع و نظرات استان‌ها در این زمینه بررسی شود. امید است که در این گردهمایی به اهداف مدنظر رسیده و به نتایج خوبی دست یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر